Bou, 32 vegades al cim
El pilot de Piera no falla a Ponte di Legno i s’assegura el setzè títol mundial consecutiu a l’aire lliure, que se suma als setze d’X-trial
El de Repsol Honda en fa prou amb un segon lloc en la penúltima prova puntuable
El pilot de Repsol Honda Toni Bou (Montesa) arribava a la primera jornada de Ponte di Legno amb la feina pràcticament feta i amb un segon lloc en va tenir prou per rubricar el seu setzè títol mundial consecutiu a l’aire lliure, el trenta-dosè comptant els setze d’X-trial, i que completen uns números estratosfèrics. En unes zones naturals molt tècniques, Bou no va començar gaire segur, però en la segona volta va anar guanyant solidesa i confiança per remuntar fins a la segona plaça, suficient per segellar una nova corona amb molta suficiència. Amb 41 punts, el pierenc només va cedir davant el pilot local Matteo Grattarola (Beta), que es va emportar la victòria amb 33 punts. El basc Jaime Busto (Vertigo), l’únic que li podia esguerrar la festa al pilot català –havia de guanyar i que Bou quedés per sota de la dotzena posició–, no va poder passar del setè lloc (58). Bou suma, doncs, 171 punts i amb una única prova en joc, avui a Ponte di Legno, ja no pot ser atrapat per cap dels seus rivals. Busto té 127 punts i només en resten 20 en joc.
Passen les temporades i el pilot de Piera, de 35 anys, continua dominant l’especialitat amb mà de ferro. La seva tècnica de pilotatge, una acurada preparació física i la seva mentalitat i afany competitiu l’han convertit en un pilot inabastable per als seus rivals des de fa més de tres lustres, des que va arribar al cim el 2007. Amb contracte amb Repsol Honda fins al 2025, Bou no albirava la retirada al final del curs passat i vistos els resultats d’enguany segur que continua pensant el mateix. “M’ho passo molt bé fent el que faig. Conjuntament amb l’equip, hem creat una història molt bonica. Ja són 15 anys, molt més del que em podia esperar, però mentre continuï gaudint i em respectin les lesions ho allargaré el màxim possible”, subratllava llavors. Bou és un animal competitiu i es nodreix de les victòries i del seu esperit de superació. “Evidentment, guanyar alimenta per continuar tants anys a l’elit, i per aconseguir més èxits”, rematava.
Abans d’aterrar a Itàlia, el pilot de Repsol Honda ja tenia la feina feta en X-trial. Amb quatre victòries en quatre proves, es va assegurar el títol a principis de setembre sense haver de pujar a la moto en saber-se que se suspendria l’última cita puntuable, el GP de França, prevista per al 21 d’octubre. Així només resta per disputar-se l’X-trial d’Andorra la Vella (8 d’octubre) i Bou ja té 30 punts de marge (87 i 57) sobre el pilot d’Ulldecona Adam Raga, el segon classificat.
Subcampionat en joc
Pel que fa al mundial a l’aire lliure i amb el títol també decidit a favor del pierenc, avui s’haurà de resoldre el subcampionat, amb tres pilots en disposició d’aconseguir-lo: el basc Jaime Busto (127 punts), l’ulldeconenc Adam Raga (116) i l’italià Matteo Grattarola (109),
LES XIFRES
“Hem estat molt regulars, sense baixar del podi”
Pendent del resultat d’avui, en la segona jornada al Gran Premi d’Itàlia a Ponte di Legno, Toni Bou feia balanç d’un campionat en què ha tornat a exhibir la seva capacitat competitiva, amb sis victòries i tres segons llocs en les nou proves disputades. “Estem molt contents d’haver aconseguit aquest 32è títol, el setzè a l’aire lliure. La veritat és que ha estat una temporada molt dura en què hem estat molt regulars. Hem lluitat molt totes les proves. Hem aconseguit moltes victòries. Sempre hem estat al podi i el pitjor resultat ha estat un segon lloc, així que aconseguir el títol aquí, a Itàlia, un dia abans d’acabar-se el campionat, vol dir que hem fet una gran temporada i hem de seguir així”, sentencia el pilot de Repsol Honda.