Cop de teatre a Motorland
MotoGP. La caiguda de Quartararo i els podis de Bagnaia i Aleix Espargaró obren un nou escenari en el mundial després d’una cursa amb triomf de Bastianini i retirada de Márquez en la primera volta
Quan falten cinc curses per al desenllaç del campionat, el mundial de MotoGP ha entrat definitivament en un nou escenari. La topada i posterior caiguda de Fabio Quartararo (Yamaha) en la primera volta del Gran Premi d’Aragó, que a la llarga acabaria frustrant la tornada a la competició de Marc Márquez (Honda), combinat amb el segon lloc de Francesco Bagnaia (Ducati) i el tercer d’Aleix Espargaró (Aprilia), ajusten considerablement la pugna pel títol de la categoria reina. Tot un cop de teatre quan ja s’ha entrat en la fase decisiva del campionat. L’italià Enea Bastianini (Ducati), amb una espectacular última volta, va estroncar la ratxa de quatre triomfs consecutius de Bagnaia, tot i que el torinès continua la remuntada en el campionat i ja s’ha situat a només 10 punts de Quartararo (211 punts i 201). Espargaró, que no pujava a un podi des del GP d’Itàlia, tampoc va desaprofitar l’oportunitat de tornar-se a enganxar en la pugna pel màxim guardó i ara és a 17 punts del líder.
La primera volta a Motorland va marcar el desenvolupament de la cursa. Marc Márquez, que reapareixia al cap de 112 dies del GP d’Itàlia i després d’haver passat per quart cop per la sala d’operacions per solucionar els problemes a l’húmer dret, va protagonitzar una gran sortida. En els primers metres va escalar del tretzè fins al sisè lloc. Les expectatives eren altes, però en el tercer revolt Bastianini i Espargaró van anar llarg, i el vuit vegades campió va haver de tallar gas. “Els pneumàtics eren freds, ells han tingut un ensurt; jo, també. I per l’efecte acordió Quartararo no m’ha pogut esquivar”, va explicar el cerverí, que poc després va haver d’abandonar quan la roda del darrere, amb restes del carenat de Quartararo, va quedar bloquejada i va provocar també la caiguda de Takaaki Nakagami (Honda).
Aliè a aquests incidents, Bagnaia veia com la porta de la remuntada en el mundial se li obria de bat a bat i posava la directa, seguit per Bastianini, Binder, Miller i Aleix Espargaró. Bastianini hi posava emoció i es col·locava líder 15 voltes abans del final, però traçava llarg en un revolt posterior i tornava a cedir el primer lloc al seu futur company d’equip en el Ducati Lenovo. La Bèstia no defallia i va aconseguir el seu objectiu en un gran avançament en l’última volta, al qual ja no va poder respondre el triomfador en les quatre cites precedents. En el grup perseguidor, Aleix Espargaró també es guardava una última carta per al final. Va avançar Binder i es va retrobar amb el tercer lloc del podi quatre mesos després de Muggello. Pel que fa a la resta de catalans, Àlex Rins (Suzuki) va ocupar la novena posició; Àlex Márquez (Honda), la dotzena, i Pol Espargaró (Honda), la quinzena.
Caiguda d’Arenas
En Moto2, el gironí Albert Arenas (Kalex), que arrencava segon, va anar per terra en un revolt ràpid de la segona volta. En el mateix punt i volta, també va tastar l’asfalt el tortosí Jeremy Alcoba (Kalex) en una cursa que va consagrar el jove murcià Pedro Acosta. Pel que fa a Moto3, el mallorquí Izan Guevara (GasGas) va dominar des del començament fins al final i fa un pas de gegant per assolir el títol. Xavier Artigas (CF Moto) va acabar onzè.