El dilema de Ducati
MotoGP. Amb el desenllaç del mundial a prop, la marca italiana valorarà si ha de donar ordres d’equip per afavorir la remuntada de Francesco Bagnaia
Francesco Bagnaia (Ducati) ja té el lideratge de MotoGP de Fabio Quartararo (Yamaha) a l’abast. En cinc curses, i després de la caiguda del francès a Motorland, ha estat capaç de retallar-li fins a 81 punts de desavantatge. El piemontès ja és a només 10 punts de l’occità (211 i 201) i si es manté la mateixa tendència el sorpasso es podria produir en les pròximes proves.
El campionat, però, abandona Europa i inicia un periple per Àsia (Japó, Tailàndia i Malàisia) i Austràlia en què entraran en joc molts altres factors, com ara les inclemències meteorològiques. L’última cita, com és habitual, serà el 6 de novembre al País Valencià. El desenllaç del Gran Premi d’Aragó, amb el triomf in extremis d’Enea Bastianini (Ducati Gresini Racing MotoGP) sobre Pecco Bagnaia (Ducati Lenovo Team), ha obert un altre debat en el pàdoc del circuit. La qüestió és: hi ha d’haver ordres d’equip a Ducati per afavorir el títol de Bagnaia? És evident que a Motorland no n’hi va haver, però les consignes podrien canviar segons com es desenvolupin les pròximes curses.
De fet, els comentaris sobre l’estratègia que seguiria Ducati en aquest tram final del campionat ja van aparèixer fins i tot abans de la cursa de Motorland. “Penso que avui amb la victòria de Bastianini haurem fet callar moltes boques sobre si havíem rebut ordres d’equip”, va etzibar Bagnaia després de veure com se li esmunyia la possibilitat de segellar el cinquè triomf consecutiu, una fita que a MotoGP només han assolit Valentino Rossi i Marc Márquez. El pilot de Ducati Lenovo troba legítim que per ara hi hagi carta blanca, tenint en compte que la Bestia, ara a 48 punts del lideratge i quan n’hi ha 125 en joc, encara pot lluitar pel títol. Però no amaga que les circumstàncies puguin variar en el futur. Tot i conduir dues Ducati, Bagnaia, amb l’oficial Desmosedici GP22 de Lenovo, i Bastanini, amb l’equip satèl·lit Gresini, competeixen en estructures diferents.
Paolo Ciabatti, director esportiu de Ducati Corse, celebrava un nou títol de constructors i els bons resultats generals a Aragó, amb set pilots de la marca italiana entre els deu primers. Ciabatti no es va acabar de definir sobre quina estratègia seguiria la marca en les pròximes curses, tot i remarcar el desig de tornar a assolir un títol mundial de pilots de MotoGP, una fita que no aconsegueixen des del 2007, amb la victòria final de l’australià Casey Stoner.
Un altre dels més beneficiats pels zero punts de Quartararo a Aragó i per la nova pugna entre els pilots de Ducati és el granollerí Aleix Espargaró (Aprilia), que amb el tercer lloc a Motorland s’ha situat a 17 punts del lideratge. “S’havia parlat molt de les ordres de Ducati, però ha guanyat Enea. Pecco està pilotant a un nivell molt alt i que no s’hagi escapat tant penso que és molt positiu per al campionat”, reflexiona. I hi afegeix: “Quan he vist “Quartararo out” al quadre de comandament de la moto, en comptes de relaxar-me, ha estat tot al contrari. De què m’hauria servit acabar cinquè o sisè? De res, així que he arriscat una mica més i a sobre això és bo per a la meva confiança. Abans de volar a la gira, un podi era molt important i tornem a estar en el joc.”
Marc Márquez, a favor
L’altre protagonista a Motorland va ser Marc Márquez (Honda), que va haver d’abandonar en la seva tornada a la competició després de l’impacte de Quartararo i quan ni tan sols havia completat la primera volta. El vuit vegades campió del món, que admet que així arribarà més fresc muscularment al Japó, també hi va dir la seva sobre disjuntiva a Ducati: “Fan bé donant, entre cometes, una mica de carta blanca als seus pilots, tot i que és veritat que quan et jugues una victòria en la cursa no ho pots tenir tot controlat al cent per cent. D’aquesta manera tenen possibilitats amb dos pilots i com s’ha vist en les curses poden passar moltes coses. Queden quatre curses fora d’Europa en què sempre passen coses, amb pluja i altres històries, així que fan bé si tenen dos pilots vius en el mundial com fins ara.”