Més motor

Esteve correrà amb un Toyota Hilux T1+, germà del que va guanyar el Dakar 2022

Isi­dre Esteve can­via de vehi­cle. El pilot llei­datà estre­narà al Ral·li del Mar­roc –a finals de la set­mana que ve– un Toyota Hilux T1+, molt simi­lar al ven­ce­dor de l’última edició del Ral·li Dakar (només can­via el motor) i exac­ta­ment igual al del ter­cer clas­si­fi­cat. Amb aquest cotxe, el Rep­sol Toyota Rally Team estarà en con­di­ci­ons de llui­tar cara a cara con­tra la nova elit de l’espe­ci­a­li­tat en la com­pe­tició més dura del món. Un pas més també per a Rep­sol en el seu esforç per seguir evo­lu­ci­o­nant els seus car­bu­rants i lubri­cants al banc de pro­ves més exi­gent.

“Vam pas­sar a inte­grar-nos a la cate­go­ria T1+, la més com­pe­ti­tiva del Dakar, amb un dels 50 cot­xes del màxim nivell que tindrà la prova. Hem fet un pas enda­vant molt impor­tant”, apunta el mateix Esteve. L’experiència daka­ri­ana acu­mu­lada i, en espe­cial, les vivències del 2022 obli­ga­ven el Rep­sol Toyota Ral·li Team a apos­tar per la cate­go­ria T1+, com asse­nyala Esteve: “Els cot­xes d’aquesta divisió supo­sen un salt enda­vant impor­tant a nivell tècnic. Si volíem con­ti­nuar crei­xent i ser com­pe­ti­tius ens havíem de fer amb una d’aques­tes uni­tats, i ho hem acon­se­guit. Els pri­mers quilòmetres de test amb el Toyota Hilux T1+ con­fir­men que el salt enda­vant és impres­si­o­nant. Ara podem córrer molt més pre­nent la mei­tat dels ris­cos que l’any pas­sat”.

El Toyota Hilux T1+ és la màquina per­fecta per a la com­pe­tició més dura del món. El gran salt enda­vant res­pecte al model uti­lit­zat al gener el tro­bem al punt de con­tacte amb el terra: els pneumàtics. Les seves qua­tre rodes han cres­cut osten­si­ble­ment, gua­nyant 14 centímetres de diàmetre i set més d’amplada, i estan mun­ta­des en llan­tes que també incre­men­ten el seu diàmetre, pas­sant de 16 a 17 pol­za­des. Aquesta millora, unida a la pro­lon­gació del recor­re­gut de sus­pen­si­ons (de 275 a 350 mm), mini­mitza el risc de patir pun­xa­des a pis­tes tren­ca­des i pedre­go­ses, cosa que per­metrà a Isi­dre Esteve i Txema Villa­lo­bos aug­men­tar osten­si­ble­ment el ritme a les espe­ci­als.

L’Hilux T1+ del Rep­sol Toyota Rally Team també incor­pora millo­res subs­tan­ci­als en el capítol dinàmic, deri­va­des d’una ubi­cació més cen­trada del motor i els ele­ments adja­cents, com la caixa de can­vis, el dipòsit o les dues rodes de recanvi, i de l’incre­ment de la amplada gene­ral a 24 cm, que bene­fi­cien molt l’esta­bi­li­tat de marxa. La res­pon­sa­bi­li­tat d’ani­mar el con­junt queda a les mans d’un pro­pul­sor de ben­zina atmosfèric V8 i 5 litres de cilin­drada capaç de lliu­rar 350 CV i 560 Nm de parell màxim.

El full de ser­vei dels Toyota Hilux T1+ al Dakar és impe­ca­ble. La pre­si­deix, és clar, el tri­omf abso­lut a l’edició 2022 de Nas­ser Al-Attiyah i la ter­cera plaça de Yazeed Al-Rajhi, èxits als quals cal afe­gir la presència de qua­tre models bes­sons més al top 10 de la clas­si­fi­cació final, que van con­ver­tir el vehi­cle nipó en el més fia­ble de la com­pe­tició.

Isi­dre Esteve i Txema Villa­lo­bos ini­ci­a­ran el seu camí amb la nova mun­tura la set­mana que ve en uns tests al nord d’Àfrica. El debut en com­pe­tició de l’equip es pro­duirà dis­sabte, 1 d’octu­bre, al Ral·li del Mar­roc, amb el suport reno­vat de Rep­sol, MGS Segu­ros, KH-7 i Toyota, mit­jançant Toyota Gazoo Racing Spain.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.