Checo Pérez s’exhibeix a Singapur i Leclerc, segon, ajorna el desenllaç del mundial
El mexicà Sergi Pérez (Red Bull) ha estat el vencedor, si una investigació dels comissaris que estava pendent de resolució no ho impedeix, del Gran Premi de Singapur, una cursa eterna de dues hores escenificada al circuit urbà de Marina Bay que ha arrencat amb més d’una hora de retard per culpa de la pluja. Charles Leclerc (Ferrari) ha entrat segon i ha evitat que Max Verstappen (Red Bull), que tenia la primera pilota de títol a cinc curses del final però que ha acabat setè, segellés el bicampionat mundial, tot i que el continua tenint coll avall. El neerlandès, que ha cedit 12 punts respecte del monegasc però que encara en té 104 d’avantatge, tindrà una nova oportunitat de certificar el títol diumenge vinent a Suzuka en el Gran Premi del Japó. El madrileny Carlos Sainz (Ferrari) ha completat el podi.
Checo Pérez (Red Bull), mestre en circuits urbans que suma el segon triomf del curs i el quart de la seva trajectòria, ha fet una sortida fabulosa i li ha pispat el primer lloc a Charles Leclerc (Ferrari), que ha progressat bé en els primers metres i de sobte s’ha quedat clavat abans d’arribar al primer revolt. A Verstappen no li han sortit els comptes i ha caigut tres posicions (11è), tot i que en la tercera volta de les 61 previstes ja era novè. Sainz (Ferrari) era tercer i Lewis Hamilton (Mercedes), quart. Tots els cotxes han sortit amb pneumàtics intermedis.
Pérez duia un segon i mig sobre Leclerc en la setena volta i gairebé vuit sobre Sainz, amb un mon encara per davant. D’entrada, en la vuitena volta, ha aparegut el cotxe de seguretat. Sant tornem-hi. En la volta 21, Alonso (Alpine), que era sisè, ha trencat el motor i ha hagut de plegar. Verstappen ja era sisè, sense canvis al davant. George Russell (Williams) –volta 23–, ha estat el primer valent que ha posat pneumàtics per rodar amb l’asfalt assecat. Un conillet d’índies que ha centrat les mirades de la resta i que no els ha convençut gens ni mica.
Finalment, però, els tres del davant han posat pneumàtics per rodar en sec. Leclerc en la volta 35 i Sainz i Pérez, de seguida, en la 36. Les posicions no s’han alterat, amb gairebé dos segons de marge per al líder. Tsunoda s’ha estavellat en la 37. Safety car. Quedaven catorze cotxes que seguirien lluitant contra les condicions. Amb la cursa rellançada, Verstappen, agressiu, ha comès un error i ha estat també a punt de quedar-ne fora quan intentava avançar i ha caigut fins al dotzè lloc, una zona sense punts.
Leclerc ha pressionat Pérez amb insistència. El gregari de luxe de Red Bull ha aguantat amb nervis d’acer i ha tornat a exhibir la seva gran categoria. Fins i tot ha s’ha escapolit amb un marge menys taquicàrdic malgrat que ha acabat la cursa amb una investigació oberta que els comissaris de curs estaven analitzant per una possible infracció amb el safety car. El càlcul de Ferrari sobre la possible sanció era de 5 segons i Peréz anava augmentat paulatinament el marge fins al arribar al 6 segons, per si de cas.