Rovanperä defensa el títol
Motor. El Ral·li de Montecarlo inicia el mundial en què el finlandès i Toyota buscaran revalidar les seves corones
Kalle Rovanperä i Toyota inicien la defensa dels títols mundial de pilots i de constructors en el Ral·li de Montecarlo, que s’inicia avui. El finlandès, de 22 anys i que va ser el campió mundial de ral·lis més jove de la història, no lluirà el número 1 de campió i manté el seu 69 habitual. Kalle Rovanperä lidera la llista d’inscrits del mundial 2023 i de l’equip Toyota Gazoo Racing WRT. El seu company serà el gal·lès Elfyn Evans. Hi haurà un tercer Toyota que compartiran el japonès Takamoto Katsuta i el francès vuit vegades campió del món Sébastien Ogier.
La principal novetat del mundial ha estat l’arribada de l’estonià Ott Tänak, campió el 2019, a Ford M-Sport després de rescindir el seu contracte amb Hyundai. El seu company serà el francès Pierre-Louis Loubet. El tercer i últim equip oficial és el Hyundai Shell Mobis WRT, en què continua el belga Thierry Neuville, cinc vegades subcampió del món i que tindrà com a company el finlandès Esapekka Lappi. En el tercer cotxe s’alternaran l’irlandès Craig Breen i el càntabre Dani Sordo.
Sense prova a Catalunya
El mundial del 2023 tindrà tretze curses, una menys de les que es preveien, per l’anul·lació de la cursa de l’Aràbia Saudita. La gran novetat és l’absència del Ral·li Catalunya, que serà substitut pel de la República Txeca, mentre que torna al mundial el de Mèxic, que ha estat absent els dos darrers anys per la pandèmia. El mundial acabarà a mitjan novembre amb el Ral·li del Japó.
L’inici és avui en el ral·li de Montecarlo, el més antic –es disputa des del 1911– i prestigiós. La cursa comença amb el shakedown i dues especials cronometrades. Demà es faran sis trams i dissabte, sis més. La cursa acaba diumenge amb les quatre últimes especials. En total són 1.534,79 quilòmetres, 325,02 dels quals corresponen als 18 trams cronometrats.