Palou està de pega quan VeeKay l’envesteix en els boxes i acaba quart les 500 Milles
El català Àlex Palou (Chip Ganassi), que ha sortit primer després d’haver signat la pole, ha acabat quart en la 107a edició de les 500 Milles d’Indianapolis, la prova reina de la IndyCar, en una cursa en què s’ha vist clarament perjudicat quan el neerlandès Rinus VeeKay, descontrolat, ha impactat sobre el seu vehicle en la zona de boxes. El vencedor de la cursa accidentada –tres banderes vermelles–ha estat el nord-americà Josef Newgarden, que ha avançat el suec Marcus Ericsson en la darrera volta.
El de Sant antoni de Vilamajor ha estat líder en la majoria de voltes del primer terç de cursa –sobre un recorregut de 200 voltes–, alternant el lideratge amb el neerlandès Rinus VeeKay. Amb les primeres aturades a boxes ha baixat fins a la cinquena i la sisena posicions, en part també per economitzar una mica el consum de combustible en una cursa en què l’estratègia és bàsica i en què el líder no s’havia pogut beneficiar durant moltes milles del rebuf de cap altre vehicle per economitzar. En la volta 92, ha arribat la primera bandera groga, amb un accident del rookie Sting Ray Robb. Palou anava sobre el pla previst fins que, en el tercer torn d’aturades, VeeKay ha tingut un accident surrealista en el carrer de boxes i l’ha envestit, fent-li perdre un temps massa valuós que ja li ha impedit aspirar a la victòria. Molt endarrerit per la incidència –pràcticament fora dels 25 primers–Palou s’ha vist obligat a arriscar i ha pujat fins al 17è lloc en la volta 110. El mexicà Pato O’Ward era el líder, amb el suec Felix Rosenqvist trepitjant-li els talons. En la volta 128, el català ja era catorzè. Ha entrat al garatge en la volta 135 i en la volta 150 ja s’havia situat entre els deu millors –7è a poc més de 2 segons del primer–, amb el suec Marcus Ericsson, el campió del 2022, liderant la prova. Un accident del suís Romain Grosjean ha provocat la segona bandera groga del dia. El nord-americà Sandino Ferrucci s’ha posat al capdamunt. Palou ha fet la darrera aturada a 26 voltes del final.
Un greu accident a 16 voltes del final ha provocat una nova aturada quan Rosenqvist s’ha estimbat contra el mur, ha perdut el control i un dels vehicles que venien pel darrera –Kyle Kirkwood–s’ha vist afectat. Una roda ha sortit volant cap a la zona del pàrquing. Ningú no ha pres mal. Bandera vermella, amb Huner-Reay líder, Ilott segon i Palou novè. Amb, les darreres entrades, la cursa s’ha reprès a només vuit voltes del final, O’Ward líder, seguit d’Ericsson i Josef Newgarden i Palou situat en el sisè lloc. O’Ward ha topat contra el mur i l’argentí Agustín Cannapino l’ha envestit pel darrera. Bandera vermella. En la nova represa, amb Palou cinquè i només cinc voltes, hi ha hagut un altre accident i els jutges han tret una nova bandera vermella en un desenllaç inacabable. Ericsson, líder, tenia la paella pel mànec. La cursa s’ha reprès amb només una volta, però Newgarden, segon, li ha pres el pa del cistell.