Tornarà a fer el ple
El Circuit de Barcelona-Catalunya ho té tot a punt per organitzar un altre Gran Premi de rècord aquest cap de setmana
La remodelació del tercer sector de la pista, ara sense xicana, afegeix incertesa a la cursa
Encara hi ha alguns abonaments de tres dies a la venda, però diumenge està tot venut. Per segon any consecutiu, el Gran Premi de F-1 al Circuit de Barcelona-Catalunya viurà un ple històric. El fet il·lustra la bona gestió de la instal·lació vallesana, que es troba al bell mig d’un procés exhaustiu de modernització fins al 2024 i té contracte amb la F-1 fins al 2026. La cursa catalana –setena prova del curs– es va presentar ahir al village del Port Vell de Barcelona, amb la presència del pilot de Ferrari i del RACC Carlos Sainz; Pedro de la Rosa i Marc Gené, expilots catalans de F-1 i ambaixadors d’Aston Martin i Ferrari, respectivament, i el barceloní Pepe Martí, que ja suma dues victòries en el campionat de suport de F-3 (on també competeix l’aranès Mari Boya).
Adeu a la xicana
De retruc, el previsible ple d’aquest diumenge també palesa el moment dolç de la categoria reina de l’automobilisme, amb cotxes espectaculars i quatre equips capdavanters, a pesar que Aston Martin, Mercedes i Ferrari encara breguen per parar els peus a un Red Bull inatacable.
En aquest sentit, el traçat del Circuit presenta una novetat d’alta volada que pot influir en l’equilibri de forces. Per primer cop d’ençà que es va estrenar el 2007, no es farà servir la xicana RACC en la sortida de la zona de l’Estadi. D’aquesta manera, el tercer sector de la volta torna a la configuració original, com ja hi havia tornat MotoGP el 2018, amb dos revolts ràpids de dretes per tancar la volta.
Tanmateix, aquest canvi posa èmfasi en el rendiment aerodinàmic dels cotxes en un traçat més ràpid i fluid, cosa que hauria d’afavorir Red Bull, que disposa del cotxe més eficient del grup. El líder del mundial, Max Verstappen, ha guanyat cinc de les sis curses disputades, i el seu company Sergio Pérez va vèncer en la que no es va endur el neerlandès. El rival més consistent de Red Bull és Aston Martin, amb cinc podis de Fernando Alonso, tot i que suma la meitat dels punts que l’equip de Milton Keynes. Per la seva banda, Mercedes treu suc de la regularitat de Lewis Hamilton i George Russell per empaitar Aston Martin, mentre que Ferrari ha caigut al quart lloc, amb un sol podi per a Charles Leclerc.
Acostar la fórmula 1 als barcelonins
V.F.Fins dissabte al vespre, mentre a Montmeló se succeeixen els entrenaments de F-1 i les primeres curses de suport (F-2 i F-3), al Port Vell continuarà funcionant el Formula 1 Barcelona Village. És d’accés lliure i gratuït, i té l’objectiu d’acostar la fórmula 1 als barcelonins. L’espai ofereix diferents propostes i experiències relacionades amb la F-1, i també microconcerts, actuacions de castellers, gegants i capgrossos, i zona infantil. Al Circuit mateix tampoc no hi faltaran les activitats paral·leles, com ara la Fan Zone rere la tribuna principal; la Green Zone i la Kids Zone, al Bosc del Cràter; la Food Fest rere l’Estadi, i l’escenari de la Pelouse Jove, per on passaran diferents artistes. Aquesta tarda es fa la visita als boxs, i diumenge, un cop acabada la cursa de F-1, els aficionats podran envair la pista.