Un circuit per gaudir dels millors cotxes del món
Fórmula 1. El retorn al traçat original en l’últim sector de la pista afegeix emoció al desenvolupament de la cursa al Circuit de Barcelona-Catalunya
Ara fa 18 metres menys de corda i té dos revolts menys que abans. Però el canvi en l’últim sector del Circuit de Barcelona-Catalunya és transcendent. El GP de F-1 d’enguany a Montmeló prescindeix de la xicana introduïda el 2007 i torna al traçat original. Els pilots ja avançaven ahir que el penúltim revolt (anomenat RACC) el passaran amb el peu a baix, i que en el qualificatiu –amb poca benzina i pneumàtics tous– tal vegada l’última corba (batejada com a Catalunya) es podrà fer a fons, o gairebé.
“Ja tenia ganes d’arribar a un circuit com Déu mana”, va verbalitzar Max Verstappen ahir. “Aquí és on un cotxe de fórmula 1 cobra vida de debò”, va afegir, després de cinc curses en traçats urbans. Aquesta tarda, en els primers entrenaments, en podrà començar a gaudir. Al volant de l’excels Red Bull RB19, el líder del mundial és qui tindrà més coll avall la possibilitat d’enfilar la recta principal del Circuit sense alçar el peu de gas.
La jornada prèvia del cap de setmana –el 33è gran premi de F-1 consecutiu celebrat a Montmeló– va servir per constatar que cap pilot enyora la variant anterior. “El nou traçat farà els cotxes més divertits de pilotar, perquè estan fets per als revolts ràpids”, va valorar Carlos Sainz. També canviarà la degradació dels pneumàtics: ara ja no patiran tant en tracció els del darrere, i caldrà veure com se’n surt el davanter esquerre, amb cinc corbes ràpides de dretes. A més, tots els equips estrenen novetats al Circuit. Els primers a veure-les de prop van ser els 8.422 aficionats que ahir van aprofitar l’oportunitat de visitar la línia de boxs, mentre els equips assajaven els canvis de rodes.