Fórmula 1

Superioritat única

Fórmula 1. Verstappen en fa prou amb un sol intent per endur-se la posició preferent al Circuit de Barcelona-Catalunya, en un qualificatiu mogut

“L’última volta hau­ria estat prou bona.” “Sí, Max, però no calia.” El diàleg entre Max Vers­tap­pen i el seu engi­nyer de Red Bull, Gian­pi­ero Lam­bi­ase, un cop aca­bat l’entre­na­ment qua­li­fi­ca­tiu de F-1 al Cir­cuit de Bar­ce­lona-Cata­lu­nya, par­lava ben alt de la seva supe­ri­o­ri­tat. No li va cal­dre ni fer un segon intent en la Q3: al final de la volta va enfi­lar cap a la línia de boxs, men­tre la resta de pilots mira­ven de lli­mar unes dècimes impos­si­bles. En tot el cap de set­mana només ha dei­xat esca­par la Q1, perquè el va entor­pir Pierre Gasly. El pilot d’Alpine també va fer nosa a Car­los Sainz i va rebre sis llocs de sanció, que li van cos­tar el quart lloc.

Leclerc, a la cua

A pesar del domini de Max, la jor­nada va ser ben moguda a Mont­meló, amb 100.080 espec­ta­dors (vora 5.000 més que el dis­sabte de l’any pas­sat). L’amenaça de pluja es va mate­ri­a­lit­zar al mig­dia, però l’entre­na­ment qua­li­fi­ca­tiu va enge­gar amb l’asfalt sec. Tan­ma­teix, les con­di­ci­ons deli­ca­des van ofe­rir una sessió amb cops de tea­tre con­ti­nus. Car­los Sainz va enlai­rar el Fer­rari fins al segon lloc de la gra­e­lla, però el seu com­pany Char­les Leclerc va caure en la Q1 i sor­tirà el penúltim (l’any pas­sat havia fet la posició pre­fe­rent al Cir­cuit).

Leclerc no estava sol en la desgràcia, perquè en un grup força igua­lat el Haas de Nico Hülken­berg (setè final­ment) va dei­xar fora de la Q3 el segon Red Bull, de Ser­gio Pérez. I els Mer­ce­des s’ho van fer venir bé per topar durant la Q2. George Rus­sell no va pas­sar el tall i Lewis Hamil­ton sor­tirà quart, després de la sanció a Gasly. “Jo no estic sorprès, soc on espe­rava ser”, va dei­xar anar Max, el murri.

PROTAGONISTES

L’últim revolt no era a fons, si més no per a mi. Tal vegada ho serà quan hi tornem l’any vinent
Max Verstappen
red bull
Segon és el millor que podia fer. Una bona posició amb vista a lluitar pel podi en la cursa
Carlos Sainz
ferrari
1r Max Verstappen (Red Bull) 1:12.272 2n Carlos Sainz (Ferrari) 1:12.734 3r Lando Norris (McLaren) 1:12.792 4t Lewis Hamilton (Mercedes) 1:12.818Lance Stroll (Aston Martin) 1:12.994Esteban Ocon (Alpine) 1:13.083Nico Hülkenberg (Haas) 1:13.229Fernando Alonso (Aston Martin) 1:13.507Oscar Piastri (McLaren) 1:13.682 10è Pierre Gasly (Alpine) 1:12.816* 11è Sergio Pérez (Red Bull) 1:13.334 12è George Russell (Mercedes) 1:13.447 13è Guanyu Zhou (Alfa Romeo) 1:13.521 14è Nyck de Vries (Alpha Tauri) 1:14.083 15è Yuki Tsunoda (Alpha Tauri) 1:14.477 16è Valtteri Bottas (Alfa Romeo) 1:13.977 17è Kevin Magnussen (Haas) 1:14.042 18è Alex Albon (Williams) 1:14.063 19è Charles Leclerc (Ferrari) 1:14.079 20è Logan Sargeant (Williams) 1:14.699

Punts per a Boya i Martí

La cursa de F-3 va ser prou positiva per als pilots catalans del RACC, atès que tots dos van puntuar. Amb la graella invertida, Mari Boya sortia cinquè i va entrar setè, just al davant de Pepe Martí, que havia sortit dotzè. Per al pilot aranès, de 19 anys, van ser els primers punts en el curs del seu debut. Per la seva banda, Martí, encara amb 17 anys, va salvar prou bé una cursa en què tenia més a perdre que a guanyar. El premi va ser un bon vuitè lloc i el cotxe intacte de cara a la cursa llarga d’aquest matí, en la qual té la posició preferent. El vencedor va ser Zak O’Sullivan, mentre que en F-2 va vèncer Frederik Vesti.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Els nostres subscriptors llegeixen sense anuncis.

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)