Superioritat única
Fórmula 1. Verstappen en fa prou amb un sol intent per endur-se la posició preferent al Circuit de Barcelona-Catalunya, en un qualificatiu mogut
“L’última volta hauria estat prou bona.” “Sí, Max, però no calia.” El diàleg entre Max Verstappen i el seu enginyer de Red Bull, Gianpiero Lambiase, un cop acabat l’entrenament qualificatiu de F-1 al Circuit de Barcelona-Catalunya, parlava ben alt de la seva superioritat. No li va caldre ni fer un segon intent en la Q3: al final de la volta va enfilar cap a la línia de boxs, mentre la resta de pilots miraven de llimar unes dècimes impossibles. En tot el cap de setmana només ha deixat escapar la Q1, perquè el va entorpir Pierre Gasly. El pilot d’Alpine també va fer nosa a Carlos Sainz i va rebre sis llocs de sanció, que li van costar el quart lloc.
Leclerc, a la cua
A pesar del domini de Max, la jornada va ser ben moguda a Montmeló, amb 100.080 espectadors (vora 5.000 més que el dissabte de l’any passat). L’amenaça de pluja es va materialitzar al migdia, però l’entrenament qualificatiu va engegar amb l’asfalt sec. Tanmateix, les condicions delicades van oferir una sessió amb cops de teatre continus. Carlos Sainz va enlairar el Ferrari fins al segon lloc de la graella, però el seu company Charles Leclerc va caure en la Q1 i sortirà el penúltim (l’any passat havia fet la posició preferent al Circuit).
Leclerc no estava sol en la desgràcia, perquè en un grup força igualat el Haas de Nico Hülkenberg (setè finalment) va deixar fora de la Q3 el segon Red Bull, de Sergio Pérez. I els Mercedes s’ho van fer venir bé per topar durant la Q2. George Russell no va passar el tall i Lewis Hamilton sortirà quart, després de la sanció a Gasly. “Jo no estic sorprès, soc on esperava ser”, va deixar anar Max, el murri.
PROTAGONISTES
Punts per a Boya i Martí
La cursa de F-3 va ser prou positiva per als pilots catalans del RACC, atès que tots dos van puntuar. Amb la graella invertida, Mari Boya sortia cinquè i va entrar setè, just al davant de Pepe Martí, que havia sortit dotzè. Per al pilot aranès, de 19 anys, van ser els primers punts en el curs del seu debut. Per la seva banda, Martí, encara amb 17 anys, va salvar prou bé una cursa en què tenia més a perdre que a guanyar. El premi va ser un bon vuitè lloc i el cotxe intacte de cara a la cursa llarga d’aquest matí, en la qual té la posició preferent. El vencedor va ser Zak O’Sullivan, mentre que en F-2 va vèncer Frederik Vesti.