Toni Bou, a un cinquè lloc del 33è títol mundial
Trial. El pierenc serà campió del món per 17a vegada a l’aire lliure si acaba entre els cinc millors el primer dia del GP de França el 2 de setembre
Toni Bou es troba a només un cinquè lloc d’aconseguir el seu 33è títol de campió mundial de trial, i el 17è de manera consecutiva a l’aire lliure. El pierenc, de 36 anys, serà campió del món a l’aire lliure de l’any 2023 si finalitza en la cinquena posició, o més amunt, en la primera cursa del GP de França que es disputarà el 2 de setembre. El mundial de trial es va aturar per l’estiu després del GP d’Itàlia, a Sestriere, el 22 i 23 de juliol, i no tornarà a la competició fins al 2 i 3 de setembre amb la prova que es farà a la localitat francesa de Vertolaye.
Les dues victòries que va aconseguir Toni Bou en els dos dies de competició a Itàlia, sis de consecutives, el van situar amb un clar avantatge de 29 punts (231) en la classificació general sobre el basc Jaime Busto, que en suma 202. En el GP de França hi ha 40 punts en joc, 20 per guanyador de cada una de les dues curses, com en tota la temporada. Si Toni Bou acaba cinquè, que són onze punts, se situaria amb 242 punts. Si Jaime Busto guanya les dues proves a França també sumarà 242 punts, però el pierenc seria campió perquè ha sumat nou victòries i el basc en tindria cinc. Si fos sisè (10 punts) i no aconseguís el títol matemàticament el primer dia, Toni Bou el podria guanyar en la segona prova de diumenge.
Si es té en compte que aquesta temporada el pitjor resultat que ha obtingut el pierenc ha estat la segona posició, revalidar el títol mundial està totalment al seu abast.
Abellán és a deu punts de la líder
Berta Abellán lluitarà pel títol mundial de trial femení, però haurà de capgirar la tendència de les darreres curses en què ha quedat segona al darrere de l’anglesa Emma Bristow, que ha guanyat les darreres sis de manera consecutiva. La pilot de Terrassa, que va guanyar les dues primeres, va segona amb 142 punts, és a 10 punts de l’anglesa (152) i en queden 40 en joc. Encara que la catalana guanyés les dues proves necessitaria que una tercera pilot se situés entre elles, ja que si l’anglesa és segona només li restaria sis punts. Això només va passar en la cursa inaugural del mundial, en què Emma Bristow va ser tercera.