Cavalcada d’Espargaró en la cursa esprint
GP de Catalunya. Pecco Bagnaia li pren la posició preferent, però Aleix l’avança en la cursa curta de MotoGP i guanya en solitari, amb el seu company Maverick Viñales tercer
Si ens prenem la cursa esprint de MotoGP al Circuit de Barcelona-Catalunya com un tastet del que es pot viure aquest migdia, al GP de Catalunya pròpiament dit, preparem-nos per viure un duel de traca i mocador entre la Ducati de Pecco Bagnaia, el líder del mundial, i l’Aprilia d’Aleix Espargaró, el pilot més en forma entre els catalans, amb Maverick Viñales com a tercer en discòrdia.
Aleix va vèncer la cursa curta amb l’autoritat d’un campió, davant de més de 52.500 espectadors. Va avançar Mack, que se li havia colat en la sortida, i en la setena de les dotze voltes va frenar a l’últim moment al final de la recta de meta per col·locar-se al capdavant. A partir d’aquí, es va escapar a un ritme de mig segon per volta per vèncer en solitari.
“Pecco tibava molt, s’ha posat a rodar en 1:39 i he decidit anar a totes. No he guanyat mai avançant i escapant-me, i en tenia ganes”, va revelar Espargaró. Si més no, Bagnaia va poder estudiar de prop el pilotatge d’Aleix i el desgast dels seus pneumàtics. “Això és important de cara a diumenge”, va avisar.
Per la seva banda, Viñales va perdre una mica de pistonada quan Jorge Martín va anar llarg davant seu, però va estar a punt de pispar el segon lloc a Bagnaia, que el va avantatjar de tot just mitja dècima. Els germans Àlex i Marc Márquez van entrar desè i onzè, mentre que Pol Espargaró va caure.
Sisena ‘pole’ del líder
El gran dels Espargaró va riure darrer, però abans, en l’entrenament qualificatiu, va haver d’entomar una prestació superlativa de Bagnaia, que va fer dues voltes seguides en 1:38.6 per endur-se la posició preferent, la sisena del curs en onze proves. De passada, va arrabassar a Aleix el rècord de la pista catalana, que el granollerí havia conquerit la vigília. El d’Aprilia va cedir una dècima al líder del mundial i va avantatjar d’un grapat de mil·lèsimes les motos germanes de Miguel Oliveira i Viñales.
Amb tres pilots en el top 4, la marca de Noale va refermar l’idil·li amb el traçat ràpid i fluid del Circuit, cosa que va fer que Aleix hagués de reconèixer que fer només segon en la graella li va coure.
Més enrere, Àlex Márquez va fer el setè millor temps i Marc Márquez va pilotar l’única moto japonesa que va merèixer el pas a la Q2. Malgrat que va fer l’últim i va cedir més d’un segon al líder, el cerverí va assegurar que, en conjunt, havia tret més suc de la jornada del que esperava. Una declaració que, si més no, fa palesa la profunda crisi tècnica de Honda (i de Yamaha, que no està gaire millor).
Sense pluja
En Moto2, la posició preferent va ser per a Jake Dixon, amb Albert Arenas cinquè i Jeremy Alcoba setzè. En Moto3, el més ràpid va ser el valencià Ivan Ortolà. Tot i que en algun moment van onejar les banderes de pista molla, el cel no va arribar a descarregar en tot el dia. Avui es preveu bon temps.
PROTAGONISTES
Torres perd el lideratge
Jordi Torres no va tenir sort en les curses de MotoE disputades ahir al Circuit de Barcelona-Catalunya, la penúltima cita del campionat de motos elèctriques. El de Rubí era el líder de la general i va fer la posició preferent, però les curses se li van tòrcer. En la primera, va anar llarg en l’última volta, quan mirava d’avançar el seu gran rival, Mattia Casadei, i va caure al setè lloc. En la segona, encapçalava la cursa quan va anar a terra en la penúltima volta. Casadei va guanyar i lidera la general amb 219 punts, 21 més que Torres.