El mundial de ral·lis tampoc vindrà a Catalunya el 2024
Motor. La cursa catalana ha quedat fora del calendari fet públic per la FIA. Aquest any 2023 no hi ha estat present per les rotacions de les proves
Per segon any de manera consecutiva el ral·li Catalunya-Costa Daurada ha quedat fora del calendari del mundial. La Federació Internacional d’Automobilisme (FIA) va fer públic el calendari de l’any 2024, que consta de tretze proves, i no en forma part. La cursa catalana ja va quedar fora del calendari del mundial aquest 2023 i l’any vinent tampoc serà puntuable per al campionat del món, tot i que en principi s’havia dit que les absències serien itinerants i de només un any de durada. La capacitat financera ha estat un dels problemes, ja que Catalunya pagava un dels cànons més baixos per estar en el mundial i altres organitzacions de proves li han passat al davant.
El mundial de ral·lis de l’any 2024 s’iniciarà del 25 al 28 de gener amb l’emblemàtica prova del ral·li de Montecarlo, i després passarà per quatre continents. L’última prova serà del 21 al 24 de novembre al Japó. En aquesta edició, la 52a del mundial, torna al calendari el ral·li de Polònia, absent des del 2017, i s’estrenarà el ral·li de Letònia, que en els últims anys ha destacat organitzant proves de l’europeu. El ral·li d’Europa serà la penúltima prova del mundial i passarà per Àustria, la República Txeca i Alemanya.
La 58e edició, en marxa
Malgrat no estar en el calendari del mundial, el ral·li Catalunya Costa-Daurada es continua disputant i ahir se’n va iniciar la 58a edició, que tindrà dues jornades i acabarà avui mateix, i que és puntuable per al campionat d’Espanya. La primera edició del ral·li Catalunya, hereu de la Volta a Catalunya, es va disputar l’any 1957. Des de l’any 1980 fins al 1990 va ser puntuable per al campionat d’Europa i l’any 1991 va entrar en el calendari del mundial. Les dues primeres edicions –els anys 1991 i 1992–, només van ser puntuables per al mundial de pilots. L’any 1994 no va estar en el calendari del mundial, ja que va entrar en una rotació imposada per la FIA i només va puntuar per al campionat de 2 litres. Des de l’any 1995 fins al 2022 el ral·li Catalunya va estar sempre en el calendari del mundial, i només es va deixar de disputar el 2020 per culpa de la pandèmia.