Mantenir l’hegemonia
Max Verstappen i Red Bull volen revalidar aquest 2024 els títols que van guanyar l’any passat d’una manera molt clara
Els deu equips, dos dels quals han canviat de nom, mantenen els mateixos pilots que l’any passat
Max Verstappen i Red Bull aspiren a mantenir l’hegemonia en el mundial d’aquest 2024 després d’aconseguir la temporada passada, amb l’ajuda de Sergio Pérez, el títol de pilots, el títol de constructors i el doblet gràcies al segon lloc del mexicà. El mundial s’inicia demà amb els primers entrenaments del GP de Bahrain, i la primera cursa es disputa dissabte, no diumenge com és habitual, al circuit de Sakhir (16 h). El neerlandès torna a ser el gran favorit per revalidar el títol, per quarta vegada consecutiva, mentre que l’escuderia austríaca buscarà la seva tercera corona de constructors seguida.
Per com va finalitzar la temporada passada i s’ha pogut veure en els tests i els entrenaments de la pretemporada, Mercedes i Ferrari semblen els equips destinats a complicar les curses a Red Bull, mentre que Lewis Hamilton, en el seu darrer any a Mercedes, i Charles Leclerc han de ser els principals rivals del neerlandès. En un segon nivell, hi haurà els McLaren amb Lando Norris i Oscar Piastri, i Fernando Alonso amb el seu Aston Martin. Pel que fa als pilots, Carlos Sainz intentarà lluitar pels primers llocs en el seu darrer any a Ferrari, ja que el seu lloc l’ocuparà Lewis Hamilton l’any vinent, mentre que Sergio Pérez, tot un subcampió mundial, tornarà a ser el segon pilot de Red Bull amb els avantatges de tenir un gran monoplaça i els inconvenients d’estar supeditat a les ordres de l’equip i del gran líder, Max Verstappen. El neerlandès va dominar amb mà de ferro el curs passat, amb dinou victòries, i només Sergio Pérez en va aconseguir dues en les primeres proves de la campanya, i Carlos Sainz, una.
En aquesta campanya els vint pilots que seran a la graella de sortida són els mateixos que van finalitzar la darrera, ningú ha canviat d’equip i tothom ha mantingut el seu seient en la categoria reina del motor. Pel que fa als equips, també són els mateixos i només hi ha hagut dos canvis de nom. L’equip RB és l’antic Alpha Tauri, mentre que Kick Sauber, o Stake Sauber –depenent de la publicitat de cases d’apostes que permetin els diferents països–, és com es denomina ara el que era Alfa Romeo.
Tres campions en pista
Entre els vint pilots que aquesta temporada seran a la graella de sortida en aquest inici de campanya, n’hi torna a haver tres que han guanyat un títol mundial. Max Verstappen, l’actual campió, va aconseguir el tercer títol mundial consecutiu la campanya passada, i estarà acompanyat per Lewis Hamilton, que en té set en el seu palmarès, el que en té més juntament amb Michael Schumacher. L’anglès n’havia obtingut quatre de consecutius abans de l’eclosió del neerlandès. El tercer en discòrdia és Fernando Alonso, que té dos títols mundials. Pel que fa a victòries en els grans premis, més de la meitat dels pilots d’aquest curs, onze, ja saben el que és pujar al capdamunt del podi. Lewis Hamilton encapçala la llista mundial de tots els temps, amb 103 victòries, mentre que el tercer de sempre és Max Verstappen, amb 54. Fernando Alonso, el setè de tots els temps, n’acumula 32. També acrediten algun triomf Valtteri Bottas, amb deu; Daniel Ricciardo, amb vuit, i Sergio Pérez, amb sis, mentre que Charles Leclerc en té cinc i Carlos Sainz, dos. Han aconseguit una victòria George Russell, Pierre Gasly i Esteban Ocon.
ELS ASPIRANTS
Mercedes, amb Hamilton, i Ferrari, amb Leclerc, semblen els rivalsUn calendari de 24 grans premis que és el més llarg de la història
A.C.La temporada actual serà la més llarga de la història i el calendari del 2024 presenta un total de 24 grans premis. Fins ara, el calendari d’inici de temporada que tenia més grans premis va ser el de l’any passat, amb 23, però es va haver de suspendre el de l’Emília-Romanya a Imola per les inundacions a Itàlia. Al final, se’n van disputar 22, com en els dos anys anteriors. El mundial s’inicia aquest dissabte amb el GP de Bahrain, com s’ha fet en les darreres tres temporades, i finalitzarà el 8 de desembre amb el tradicional GP d’Abu Dhabi, que des de l’any 2014 posa punt final a la campanya. Com sempre, hi haurà una aturada de la competició d’un mes a l’estiu, de finals de juliol a finals d’agost. El GP d’Espanya, que es disputarà per 34a temporada consecutiva al Circuit de Barcelona-Catalunya, serà la desena prova de la temporada i es farà del 21 al 23 de juny. Des de l’any 1991 Catalunya dona cabuda a la cursa de Fórmula 1 en un circuit permanent, tot i que anteriorment se n’havien disputat als circuits urbans de Montjuïc i de Pedralbes. D’aquests 24 grans premis de la temporada actual, n’hi haurà sis en què es disputarà una cursa a l’esprint el dissabte, i la cursa llarga el diumenge. La primera serà en el GP de la Xina el 21 d’abril, i després es disputaran en el GP de Miami, el d’Àustria, el dels Estats Units i el del Brasil, i la darrera serà en el GP de Qatar, en el penúltim gran premi de la temporada.