Més motor

ESPORTS

Mor als 87 anys Jaume Bordoy, un dels grans pioners del motociclisme català

Va ser campió d’Espanya del trial als anys seixanta i va fundar Motos Bordoy, concessionari de referència

El lle­gen­dari pilot i empre­sari català Jaume Bor­doy i Fer­rer (Bar­ce­lona, 1936) va morir ahir als 87 anys. Serà recor­dat com un refe­rent indis­cu­ti­ble pel moto­ci­clisme català, tant en l’àmbit com­pe­ti­tiu com en el de la venda, ja que va fun­dar l’esta­bli­ment Motos Bor­doy, que amb el temps ha fabri­cat la seva pròpia marca de motos, Mac­bor. Fa unes set­ma­nes la Fede­ració Cata­lana de Moto­ci­clisme li va con­ce­dir el premi Legends en reco­nei­xe­ment a la seva tra­jectòria.

Com van fer molts pio­ners del moto­ci­clisme als anys cin­quanta i sei­xanta, Bor­doy va des­ta­car en dife­rents espe­ci­a­li­tats, sobre­tot en resistència i trial. En aquesta segona moda­li­tat és recor­dat sobre­tot perquè va posar punt i final a l’espec­ta­cu­lar ratxa de 48 victòries segui­des del mític Pere Pi i la seva Mon­tesa en un trial a Tar­ra­gona. Va ser dos cops campió d’Espa­nya i dues vega­des, sub­campió. També va ser dels pri­mers que va debu­tar en com­pe­ti­ci­ons inter­na­ci­o­nals, com els Sis Dies d’Escòcia.

Va ser un habi­tual també en les 24 Hores de Montjuïc, una cita que aixe­cava una gran expec­tació mediàtica aquells anys. Va ser setè el 1959 for­mant equip amb Mau­rici Aschl. Al cos­tat de Manuel Tra­ver va ser el gua­nya­dor de la cate­go­ria dels 125 cc el 1961, fet que li va valer el títol de campió d’Espa­nya.

El 1971, quan es va reti­rar, va con­ti­nuar vin­cu­lat al trial com a direc­tor de l’equip Bul­taco men­tre con­so­li­dava el seu gran pro­jecte, Motos Bor­doy. Va començar com a con­ces­si­o­nari de Bul­taco però també va ser impor­ta­dor de Cagiva i Ducati i altres mar­ques inter­na­ci­o­nals. Amb els anys va ser un dels esta­bli­ments de referència a Cata­lu­nya, Els seus fills, Albert i Jordi, van aga­far el relleu en el grup i van con­ver­tir-lo encara en una grup molt més gran. El 1999 van crear la seva pròpia marca ihan sobre­vis­cut a les dife­rents cri­sis del sec­tor. El grup té ara 100 con­ces­si­o­na­ris direc­tes i mil tallers i ser­veis ofi­ci­als. Han estat patro­ci­na­dors de pilots com Laia Sanz i Marc Coma.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.