Més motor

ESPORTS

Mor als 87 anys Jaume Bordoy, un dels grans pioners del motociclisme català

Va ser campió d’Espanya del trial als anys seixanta i va fundar Motos Bordoy, concessionari de referència

El llegendari pilot i empresari català Jaume Bordoy i Ferrer (Barcelona, 1936) va morir ahir als 87 anys. Serà recordat com un referent indiscutible pel motociclisme català, tant en l’àmbit competitiu com en el de la venda, ja que va fundar l’establiment Motos Bordoy, que amb el temps ha fabricat la seva pròpia marca de motos, Macbor. Fa unes setmanes la Federació Catalana de Motociclisme li va concedir el premi Legends en reconeixement a la seva trajectòria.

Com van fer molts pioners del motociclisme als anys cinquanta i seixanta, Bordoy va destacar en diferents especialitats, sobretot en resistència i trial. En aquesta segona modalitat és recordat sobretot perquè va posar punt i final a l’espectacular ratxa de 48 victòries seguides del mític Pere Pi i la seva Montesa en un trial a Tarragona. Va ser dos cops campió d’Espanya i dues vegades, subcampió. També va ser dels primers que va debutar en competicions internacionals, com els Sis Dies d’Escòcia.

Va ser un habitual també en les 24 Hores de Montjuïc, una cita que aixecava una gran expectació mediàtica aquells anys. Va ser setè el 1959 formant equip amb Maurici Aschl. Al costat de Manuel Traver va ser el guanyador de la categoria dels 125 cc el 1961, fet que li va valer el títol de campió d’Espanya.

El 1971, quan es va retirar, va continuar vinculat al trial com a director de l’equip Bultaco mentre consolidava el seu gran projecte, Motos Bordoy. Va començar com a concessionari de Bultaco però també va ser importador de Cagiva i Ducati i altres marques internacionals. Amb els anys va ser un dels establiments de referència a Catalunya, Els seus fills, Albert i Jordi, van agafar el relleu en el grup i van convertir-lo encara en una grup molt més gran. El 1999 van crear la seva pròpia marca ihan sobreviscut a les diferents crisis del sector. El grup té ara 100 concessionaris directes i mil tallers i serveis oficials. Han estat patrocinadors de pilots com Laia Sanz i Marc Coma.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)