MotoGP anuncia la seva nova normativa per a la temporada 2027
Una reducció de la cilindrada i una limitació en l’aerodinàmica són les principals novetats d’aquesta nova reglamentació
El mundial de motociclisme entrarà en una nova era a partir de la temporada 2027. I és que s’ha publicat el nou acord tècnic entre Dorna, el promotor del campionat, i els equips, ja sigui els fabricants com Ducati, KTM, Aprilia, Yamaha i Honda, com la resta dels equips privats. Aquest nou acord començarà a partir de l’any 2027 i durarà fins a finals de l’any 2031, és a dir, durant els següents cinc anys.
Menys cilindrada, menys aerodinàmica...
La principal novetat d’aquest nou reglament estarà en el canvi de cilindrada, que passarà de ser de 1000 centímetres cúbics a 850, amb l’objectiu de reduir potències i velocitats màximes i augmentar la seguretat. Això també farà que el diàmetre dels cilindres es redueixi i els motors seran de 4 cilindres i 4 temps.
Una altra de les novetats serà la prohibició dels dispositius d’altura, però no és el més important més enllà del motor. I és que MotoGP controlarà tots els dispositius aerodinàmics, prohibint alguns actuals, i deixant limitacions amb l’objectiu de prohibir dispositius futurs. En conseqüència, el cos aerodinàmic de la moto es reduirà de 600 a 550 mm per davant, a més de la reducció de la part frontal.
Per a la part posterior, les motos podran ser actualitzades una vegada per temporada i hauran de ser homologades. Amb aquestes modificacions, la MotoGP tindrà un pes de 153 kilograms i es reduirà el combustible a 20 litres a la cursa del diumenge i 11 a la cursa del dissabte.
A més, aquest combustible serà 100% d’origen no refinat amb petroli. L’ús dels motors es limitarà a sis per temporada, augmentant a vuit si és un nou fabricant. De moment, l’únic que podria estar interessant a ingressar a MotoGP com a fabricant és BMW, però, fins ara, només són rumors.