Xavi Marcos deixarà de ser l’enginyer de Charles Leclerc
El català, això sí, continuarà formant part de la Scuderia Ferrari, però amb un rol a la fàbrica a Maranello
El català Xavi Marcos Padros deixarà de ser l’enginyer de Charles Leclerc a partir del pròxim dilluns. Així ho ha anunciat la Scuderia Ferrari en un comunicat que diu que Xavi es dedicarà al “desenvolupament d’altres programes importants” de l’equip italià. Això significa que Marcos continuarà formant part de l’estructura amb base a Maranello.
Xavi Marcos té una extensa trajectòria a la Fórmula 1 com a enginyer. Va debutar a la categoria màxima de l’automobilisme com a enginyer de rendiment a l’únic equip espanyol de la història, HRT, entre els anys que va durar viva, és a dir, entre el 2010 i el 2012. Després de la desaparició de l’equip, Marcos va continuar a l’F1.
En aquesta ocasió, va arribar a l’equip Williams com a enginyer de rendiment de Felipe Massa quan aquest va arribar als de Grove l’any 2014. No obstant això, a l’any següent, va decidir fer les maletes i deixar la Fórmula 1 per la NASCAR. La seva aventura a Amèrica del Nord va durar uns tres anys, fins que va decidir retornar a l’F1.
En aquesta ocasió, va ser a la Scuderia Ferrari l’any 2018, ocupant el rol d’enginyer de curses a la fàbrica de Maranello. Aquest càrrec només el va tenir durant un any. I és que l’arriba de Charles Leclerc a la Scuderia per a ocupar el lloc de Kimi Räikkönen va provocar l’ascens de Xavi, sent l’enginyer de pista del pilot monegasc.
Per tant, amb Marcos al seu costat, Leclerc ha aconseguit la seva primera pole i la seva primera victòria a l’F1. Ara, deixa aquest càrrec a les curses per ocupar un a la fàbrica. En el seu lloc, Ferrari ha decidit posar a Bryan Bozzi, qui era l’enginyer de rendiment de Leclerc i que porta a Ferrari des de l’any 2012.