La Fórmula 1 anuncia el seu reglament per a la temporada 2026
Cotxes més petits, l’aerodinàmica activa amb dos modes diferents i l’Override Mode són les principals novetats
La Fórmula 1 ha confirmat el seu nou reglament de cara a la temporada 2026, en la qual entraran en vigor les noves unitats de potència, més senzilles, amb un combustible 100% sintètic i l’eliminació del MGU-H, un dispositiu que permet recuperar l’energia tèrmica no utilitzada i que ha estat generada pels gasos d’escapament. A això se l’haurà de sumar algunes modificacions que es faran als monoplaces.
La primera d’aquestes modificacions és la mesura del cotxe, passant de 3,6 m de llargada als 3,4 m, i de 2 metres d’amplada a 1,9 m. A més, els neumàtics també reduiran les seves dimensions, passant de 305 mm a 280 mm. Això provocarà també una reducció en el pes, que passarà dels 798 kg actuals als 768 kg.
Més enllà de la mesura dels cotxes, aquest nou reglament també provoca novetats importants en l’aerodinàmica. La principal serà l’eliminació del DRS, un sistema que permet augmentar la velocitat en les rectes i permet obtenir avançaments més senzills. En el seu lloc, sorgeix l’anomenat aerodinàmica activa.
Aquest serà un sistema que permetrà ajustar els alerons anterior i posterior en dos modes diferents: un mode Z, el qual permetrà tenir una major càrrega aerodinàmica i un mode X que permetrà una menor resistència. A més, per substituir el DRS, arriba l’anomenat Override Mode.
Aquest és un sistema que, com també passa amb el DRS, s’activarà quan un cotxe es trobi a una determinada distància del cotxe que té endavant. Això sí, la gran diferència residirà en el fet que no hi haurà una distància ni un temps límit en el qual s’utilitzarà aquest mode d’energia extra.