Ara sua la cansalada
Fórmula 1. Max Verstappen torna a guanyar al Circuit de Barcelona-Catalunya, però Lando Norris l’encalça fins al final i travessa la meta a tot just dos segons, en una cursa força moguda
Max Verstappen no es cansa de guanyar. Enguany ho ha fet per tercer any seguit al Circuit de Barcelona-Catalunya. A Montmeló, el 2016, va aconseguir la primera victòria en F1, el dia que debutava amb Red Bull. Ja en suma 61. Però, ara ha de suar la cansalada. L’any passat, al Circuit, va arrencar cames ajudeu-me i no li va veure el pèl ningú. Va travessar la meta amb prop de mig minut d’avantatge. Ahir, Lando Norris el va tenir amb l’ai al cor fins al final. El britànic, autor de la posició preferent, el va empaitar sense defallir en l’última tirada, fins travessar la meta a poc més de dos segons. Verstappen va tornar a guanyar, sí, però en aquell mig minut ara hi ha set cotxes. El seu company, Sergio Pérez, va entrar vuitè, a un minut del seu cap de files. És clar que Max ha de tibar de valent per continuar sumant victòries.
Cursa emocionant
La cursa al Circuit va ser força moguda. No va arribar a ploure, però era clar que s’haurien de fer dues aturades a boxs, pel cap baix, i això va propiciar alternatives diverses de cap a cap del grup. Tots els pilots van començar amb el compost tou de pneumàtic, van canviar al mitjà en la tirada central i van muntar el tou o el dur per acabar la cursa. Pérez va ser l’únic dels punters a fer tres aturades. En diferents moments de la cursa, cada pilot tenia un plus o un dèficit d’adherència gràcies als pneumàtics, de manera que el públic que omplia les tribunes i pelouses del Circuit es va fer un tip de veure avançaments, també en punts no gaire habituals, com ara el cinquè revolt i el setè.
Els espectadors van tenir un bon tastet del que havia de venir en la sortida. Norris va arrencar bé, per bé que Verstappen s’hi va emparellar per dins –va arribar a trepitjar l’herba–, però George Russell, quart en la graella, els va avançar tots dos en el primer revolt, per fora.
Max va atacar el Mercedes punter de seguida, però Norris no va poder desempallegar-se’n en la primera tirada. Aquí es va cuinar una de les maniobres més sensacionals viscudes al Circuit de Barcelona-Catalunya. Norris va endarrerir la primera aturada i es va reincorporar a la pista cinquè, rere Verstappen, Russell, Hamilton i Carlos Sainz. Al Ferrari i a l’heptacampió els va superar sense gaires miraments, però amb Russell van ser figues d’un altre paner. El va atacar a final de recta, Russell va entrar passat per defensar-se i Norris el va avançar per fora, al curvone. Però el Mercedes s’hi va tornar en el següent revolt i el McLaren va haver d’obrir-se un forat en el revolt de la Moreneta, enfront de l’atapeïda pelouse del Circuit. Qui ho deia, que el Circuit no afavoreix les lluites cos a cos? Set revolts amb dos autos en paral·lel, teva-meva. La imatge d’una gran cursa.
Boya i Martí puntuen
Els pilots del RACC Mari Boya i Pepe Martí van puntuar en les curses de suport de F3 i F2, respectivament, abans del Gran Premi. En l’última volta, l’aranès Boya va guanyar dos llocs i va entrar vuitè. El barceloní Martí va remuntar al final i es va endur el punt del desè lloc en F2.
PROTAGONISTES
“Una edició extraordinària”
Un total de 125.210 espectadors van viure la cursa al Circuit, 297.368 durant el cap de setmana (vora 5.000 més que el 2023). A més a més, unes 120.000 persones van gaudir del Formula 1 Barcelona Fan Festival: 80.000 al Fan Village, instal·lat a la plaça de Catalunya durant una setmana, i 38.000 en el Road Show, al passeig de Gràcia. “Ha estat una edició extraordinària. Volíem fer el millor Gran Premi a casa nostra i n’estem molt satisfets”, va valorar Roger Torrent, president del Circuit de Barcelona-Catalunya.