MotoGP

Terreny adobat per als catalans

MotoGP. S’han disputat vuit gran premis al circuit argentí de Termas de Río Hondo i en cinc ocasions han guanyat pilots de Catalunya. Marc Márquez ho ha fet tres vegades i una Maverick Viñales i Aleix Espargaró

El mun­dial de MotoGP arriba a l’Argen­tina i al cir­cuit de Ter­mas de Río Hondo aquest cap de set­mana, on tra­di­ci­o­nal­ment els pilots cata­lans han obtin­gut grans resul­tats: cinc victòries en vuit grans pre­mis. El GP de l’Argen­tina va debu­tar en el mun­dial el 1961, però no va tenir con­tinuïtat al llarg dels anys i es va can­viar de cir­cuits. Des del 2014 es dis­puta a Ter­mas de Río Hondo, i en aque­lla pri­mera edició ja va gua­nyar Marc Márquez. Fins ara s’hi han fet vuit grans pre­mis, ja que no es va dis­pu­tar els anys 2020 i 2021 per la pandèmia ni el 2024 perquè no hi va haver acord.

Al cir­cuit de Ter­mas de Río Hondo, de 4,805 km i amb 14 revolts, hi va gua­nyar tres vega­des Marc Márquez (2014, 2016 i 2019), una Mave­rick Viñales (2017) i una altra Aleix Espar­garó (2022). Els altres tres gua­nya­dors van ser Valen­tino Rossi (2015), Cal Crutch­low (2018) i Marco Bez­zecchi (2023). Els pilots cata­lans també van pujar al podi en cinc oca­si­ons més en aquest cir­cuit. Dani Pedrosa hi va acon­se­guir un segon lloc i un ter­cer, Àlex Rins hi va fer dos ter­cers i Àlex Márquez hi va aca­bar ter­cer una vegada.

Marc Márquez va domi­nar a Tailàndia en l’inici del mun­dial i surt com a favo­rit, però no dis­puta el GP de l’Argen­tina des de l’any 2019, ja que quan es va fer la cursa, el 2022 i el 2023, estava lesi­o­nat.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)