Més motor

Lorenzo, el «Nobel» de les motos

El mallorquí arriba al cim amb 23 anys després d'una trajectòria immaculada

La seva tempestuosa relació amb Rossi ha acabat en divorci

S'ha guanyat liderar l'escuderia Yamaha les properes temporades

A Sepang defuig el cos a cos amb Rossi i el tercer lloc li dóna el títol mundial

El mallorquí diu que el títol el fa sentir com «el rei del món»

Jorge Lorenzo ha estat meres­cu­da­ment coro­nat amb el Nobel del moto­ci­clisme del 2010. És la millor manera d'expli­car què sim­bo­litza esde­ve­nir campió del món de la cate­go­ria reina, un títol que en el pas­sat ha enlai­rat a l'altar de la història figu­res tan lle­gendàries com les de John Sur­tees, Gia­como Agos­tini, Mike Hailwood, Kenny Roberts, Mick Doo­han i, sobre­tot, Valen­tino Rossi, amb el qual Lorenzo com­par­teix talent, cre­a­ti­vi­tat i riva­li­tat, a l'estil, sal­vant les distàncies, de la com­plexa relació que han man­tin­gut sem­pre dos altres pre­mis Nobel, Mario Var­gas Llosa i Gabriel García Márquez.

Fa anys que ningú dis­cu­teix la perícia, l'atre­vi­ment, la valen­tia i l'ambició de Lorenzo sobre una moto. Amb 15 anys ja es feia valer a cops de colze en la jun­gla des 125 cc i el doble cam­pi­o­nat mun­dial en els 250cc el va con­ver­tir en un valor segur.

El pro­blema del mallorquí és allò que els cata­lans en diem tarannà, la suma dels dos ele­ments que ens defi­nei­xen, el seny i la rauxa. Lorenzo no ha estat mai un exem­ple d'espor­tista que mesuri les seves parau­les i els seus actes. Ha pre­fe­rit dei­xar-se por­tar per la sang calenta que li bull a les venes. Se les ha tin­gut pràcti­ca­ment amb tot­hom que li ha pas­sat pel davant, ja sigui Héctor Bar­berà, Dani Pedrosa o amb la prin­ci­pal divi­ni­tat que cavalca sobre dues rodes, Valen­tino Rossi. La con­vivència a Yamaha de dos per­so­nat­ges que odien fins a un extrem tan perillós la paraula der­rota i el verb per­dre ha aca­bat, per citar el tòpic més cone­gut, com el rosari de l'aurora.

Lorenzo, a mesura que ha anat cre­mant eta­pes, cilin­dra­des i rivals, ha madu­rat. Els experts diuen que aquest llarg procés d'un jove espor­tista que només té 23 anys és el que li ha permès final­ment arri­bar a dalt de tot. Així, Lorenzo ara mesura més les seves parau­les. De por­tes enfora Pedrosa i Rossi són i seran sem­pre excel·lents pilots i rivals. De por­tes endins, cada vegada que un d'ells l'avança no pot evi­tar que el cuc de la ven­jança espor­tiva el rose­gui fins al fons de l'ànima.

I d'opor­tu­ni­tats per a la ven­jança en tindrà, i de sobres, el 2011. No ho dirà, però en el fons li ha que­dat la sen­sació que ha gua­nyat el mun­dial amb Rossi lesi­o­nat i neces­si­tarà fer-ho amb l'italià en ple­ni­tud de con­di­ci­ons i en un altre equip, situ­ació que es donarà la tem­po­rada vinent quan Il Dot­tore es calçarà una Ducati.

Rossi, viu i perillós.

La cursa d'ahir, la que va donar el títol a Lorenzo, va ser un clar exem­ple que Rossi està molt lluny de cedir el seu tron diví. L'italià, encara amb dolor, va sumar el segon tri­omf de la tem­po­rada i va tor­nar a heure-se-les amb Lorenzo, que després de tocar-se amb l'italià va fer cas al seu nou ins­tint, el de super­vivència, i va con­for­mar-se amb un ter­cer lloc. En la volta d'honor l'italià el va feli­ci­tar gen­til­ment. Això, devia pen­sar, tot just acaba de començar.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)