Més motor

MOTOR

GRAN PREMI DEL JAPÓ DE MOTOCICLISME

«Match ball» doble per a Márquez

El pilot de Cervera podria ser campió a Estoril a finals de mes

Tercer triomf seguit, amb un ritme fora de l'abast d'Espargaró

Marc Márquez
«Era molt difícil escapar-se, amb el vent, i per això estic molt content, tot i que les últimes voltes se m'han fet llargues per aquest motiu. La victòria és molt important, però hem de mantenir la concentració per a les dues últimes curses, les més importants de la meva vida»
Pol Espargaró
«A l'inici no he pogut seguir el ritme de Márquez, amb el pneumàtic dur. Sempre ens falta aquesta espurna perquè no ens tregui dues o tres dècimes per volta, que després no podem recuperar. Jo no puc acabar la cursa amb el compost tou, i ell i Terol, sí»
«El campionat s'ha complicat perquè no hem guanyat. Ara hem de fer 50 punts i esperar un error de Márquez»
Esteve Rabat
«He fet una bona cursa però al final m'ha faltat un pèl per estar amb ells i un doblat m'ha acabat de fer la guitza. El més positiu és que ara sóc cinquè i he de donar el cent per cent per no perdre aquesta posició»

Res fa pensar que l'únic títol que no està adjudicat en el mundial de motociclisme no acabi a la vitrina de Marc Márquez. Nou victòries –sis més que els seus rivals–, onze podis i una superioritat que desmoralitzaria qualsevol rival que no fos Pol Espargaró –per allò que la seva moto és sobre el paper la mateixa– són arguments de tantíssim pes que només un error o un infortuni li privaran de ser campió. Potser no ho serà en el pròxim gran premi, però millor, perquè a Xest, el 7 de novembre, hi tindrà tota la claca i la festa serà més gran. Ahir Marc Márquez va fer una altra demostració d'autoritat, de principi a final, incontestable, sense dret a rèplica, amb victòria i volta ràpida afegides a la posició preferent per conformar un altre hat-trick. Arrencava en la posició preferent, va ser el millor amb el gas i l'embragatge i la resta només el va veure de lluny. Són nou victòries, a una de les 10 (en 125 cc) de Fausto Gresini (1987) i a dues del rècord galàctic de Valentino Rossi (1997), que Márquez podria igualar però no superar.

En la sortida van fer-ho bé sobretot els pilots que sortien de la segona fila, com Smith i Rabat. Terol, en canvi, va sortir molt malament i li va costar sis voltes i molt d'esforç posar-se a roda de Pol Espargaró, que des del tercer gir ja es va adonar que encaixaria dècimes constantment. Terol, amb millor ritme que Espargaró i pràcticament a la mateixa dècima que Márquez, va superar el vallesà abans de mitja cursa, però aquesta va ser la gran sort d'Espargaró, que es va enganxar al pilot d'Alcoi conscient que a Márquez no el guanyaria si no hi havia una catàstrofe, però que havia d'acabar al davant de Terol per mantenir-se viu en el campionat. Va ser a set voltes del final, i després d'uns minuts de pressió, que el català va aprofitar un error de Terol per recuperar el segon lloc, que el deixa a 17 punts de Márquez i només a cinc de Terol. Espargaró va canviar de ritme i va retallar la diferència clarament amb Márquez, que ja estava administrant el seu avantatge. Al pilot de Cervera també li convenia que Espargaró fos segon, perquè així es destaca més com a líder, però va estar a punt d'arruïnar-ho tot a dues voltes del final, en un doblatge innecessàriament arriscat amb el francès Louis Rossi, amb el qual es va tocar.

Al darrere, la gran cursa de Tito Rabat –sempre en el grup que lluitava per la quarta posició– va obtenir el premi relatiu del sisè lloc, que, això sí, li permet situar-se cinquè del campionat, la millor posició a la qual pot aspirar.

CLASSIFICACIONS

Cursa Moto GP
1r Casey Stoner (Ducati)
41:09.128
2n Jorge Lorenzo (Yamaha)
a 8.598
3r Valentino Rossi (Yamaha)
a 17.997
4t Nicky Hayden (Ducati)
a 18.035
5è Ben Spies (Yamaha)
a 22.211
6è Marco Simoncelli (Honda)
a 25.017
7è Colin Edwards (Yamaha)
a 35.168
8è Aleix Espargaró (Ducati)
a 46.194
9è Marco Melandri (Honda)
a 46.294
10è Randy de Puniet (Honda)
a 59.635
11è Mika Kallio (Ducati)
a 59.664
12è Álvaro Bautista (Suzuki)
a 59.732
13è Hiroshi Aoyama (Honda)
a 1:05.029
14è Hèctor Barberà (Ducati)
a 1:05.053
Retirats
Andrea Dovizioso (Honda)
24 voltes
Volta ràpida
Casey Stoner (volta 7)
1:30.458 (177.0 km/h)
Mundial Moto GP
1r Jorge Lorenzo (Yamaha)
333
2n Dani Pedrosa (Honda)
228
3r Casey Stoner (Ducati)
205
4t Valentino Rossi (Yamaha)
197
5è Andrea Dovizioso (Honda)
179
6è Ben Spies (Yamaha)
163
7è Nicky Hayden (Ducati)
152
8è Marco Simoncelli (Honda)
102
9è Randy de Puniet (Honda)
100
10è Marco Melandri (Honda)
93
11è Colin Edwards (Yamaha)
90
12è Hèctor Barberà (Ducati)
76
13è Álvaro Bautista (Suzuki)
73
14è Aleix Espargaró (Ducati)
60
15 Hiroshi Aoyama (Honda)
47
Cursa Moto 2
1r Alex de Angelis (Motobi)
39:51.102
2n Scott Redding (Suter)
a 2.172
3r Andrea Iannone (Speed Up)
a 2.974
4t Julián Simón (Suter)
a 10.344
5è Stefan Bradl (Suter)
a 10.617
6è Mike di Meglio (Suter)
a 17.847
7è Toni Elias (Moriwaki)
a 27.145
8è Simone Corsi (Motobi)
a 27.249
9è Àlex Debon (FTR)
a 27.398 10r Karel Abraham (FTR)
a 27.666
11è Thomas Luthi (Moriwaki)
a 27.677
12è Fonsi Nieto (Moriwaki)
a 27.851
13è Dominque Aegerter (Suter)
a 28.333
14è Àxel Pons (Pons Kalex)
a 28.438
15è Claudio Corti (Suter)
a 28.497
34è Joan Olivé (Promoharris)
a 1 volta
Retirats
Hèctor Faubel (Suter)
0 voltes
Volta ràpida
Antrea Iannone (volta 2)
1:34.771 (169,0 km/h)
Mundial Moto 2
1r Toni Elias (Moriwaki)
249
2n Julián Simón (Suter)
181
3r Andrea Iannone (Speed Up)
179
4t Thomas Luthi (Moriwaki)
143
5è Simone Corsi (Motobi)
127
6è Jules Cluzel (Suter)
101
7è Gabor Talmacsi (Speed Up)
95
8è Yuki Takahashi (Tech 3)
86
9è Shoya Tomizaswa (Suter)
82
10è Scott Redding (Suter)
78
11è Roberto Rolfo (Suter)
75
12è Stefan Bradl (Suter)
72
13è Àlex Debon (FTR)
70
14è Alex de Angelis (Motobi)
69 15è Karel Abraham (FTR)
65
33è Àxel Pons (Pons Kalex)
4
Cursa 125 cc
1r Marc Márquez (Derbi)
38:13.008
2n Pol Espargaró (Derbi)
a 6.062
3r Nico Terol (Aprilia)
a 11.576
4t Efrén Vázquez (Derbi)
a 19.032
5è Bradley Smith (Aprilia)
a 19.033
6è Esteve Rabat (Aprilia)
a 20.593
7è Tomoyoshi Koyama (Aprilia)
a 31.519
8è Lluís Salom (Aprilia)
a 46.598
9è Randy Krummenacher (Aprilia)
a 48.730
10è Danny Webb (Aprilia)
a 58.456
11è Adrián Martín (Aprilia)
a 1:15.857
12è Sturla Fagerhaug (Aprilia)
a 1:19.506
Retirats
Johan Zarco (Aprilia)
volta 20
Alberto Moncayo (Aprilia)
volta 21
Volta ràpida
Marc Márquez (volta 9)
1:38.305 (162.9 km/h)
Mundial 125 cc
1r Marc Márquez (Derbi)
272
2n Nico Terol (Aprilia)
260
3r Pol Espargaró (Derbi)
255
4t Bradley Smith (Aprilia)
182
5è Esteve Rabat (Aprilia)
137
6è Efrén Vázquez (Derbi)
136
7è Sandro Cortese (Derbi)
132
8è Tomoyoshi Koyama (Aprilia)
118
9è Randy Krummenacher (Aprilia)
97
10è Danny Webb (Aprilia)
86
11è Johann Zarco (Aprilia)
77

Els comptes per a Estoril

Marc Márquez té dues oportunitats per ser campió. Per assegurar-se el títol a Estoril, però, hauria de guanyar i esperar que Espargaró no fos tercer i Terol no fos quart. Si cap dels dos acabés la cursa Márquez en faria prou sent quart. Aquests són els comptes bàsics per a Estoril. Amb la calculadora a la mà i pensant que queden dues curses, Márquez sap que, encara que Terol o Espargaró les guanyessin totes dues, en faria prou fent dos segons llocs en cas que fos l'alcoià el guanyador, o un segon i un quart si la referència fos el pilot de Granollers, el seu màxim rival. Pel subcampionat, Espargaró sap que superarà Terol si acaba a davant seu –i entre els quatre primers– en les dues curses.

Derbi, nou títols de constructors

Amb els punts de Márquez, Espargaró i Vázquez, Derbi va assegurar-se ahir el seu desè títol de constructors, un currículum que es va encetar el 1969 amb el títol dels 50 cc (gràcies sobretot a Ángel Nieto) i que va continuar en la categoria mínima (1970, 1986, 1987, 1988) i a 125 cc (1971, 1972 i 1988). Dotze anys després dels últims títols la marca catalana (ara en el grup Piaggio) ha aconseguit superar la marca mare (Aprilia), tot i que encara no s'ha assegurat el títol de pilots. Això sí, dos dels tres aspirants (Márquez i Espargaró) piloten les seves motos. Només Honda (59), MV Agusta (37), Yamaha (37), Aprilia (18) i Suzuki (15) superen Derbi, que ja ha atrapat Kawasaki.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)