Més motor

MOTOR / 46è RAL·LI CATALUNYA COSTA DAURADA

En joc el mundial júnior

Burkart i Weijs es disputen el títol en l'última prova puntuable

Domingo i Vinyes s'enfrontaran amb els millors del campionat

Sébastien Loeb
CITROËN
«Si no plou, crec que perdrem molt temps escombrant les pistes [el primer dia]. Opino que Dani Sordo té una posició de sortida ideal, la cinquena, perquè trobarà els trams nets. Podria acabar la primera etapa amb 20 o 30 segons d'avantatge»
«No hi té res a veure que ja tingui el títol a les mans. No m'agrada perdre i competeixo perquè em diverteix»
Jari-Matti Latvala
FORD
«Els trams d'asfalt d'aquí tenen el seu sentit més pur, és com córrer en circuit. Cada vegada m'agraden més i el meu pilotatge ha millorat. El tram llarg del diumenge és possiblement el millor en què he corregut»
Dani Sordo
CITROËN
«No hi haurà ordres d'equip. Tots correrem tant com podrem, amb això ja està tot dit»
«És molt difícil, quasi una incògnita, saber qui anirà bé [el primer dia] en unes condicions tan inusuals»
«Em veig al davant de Loeb i no només ho vull intentar, sinó també aconseguir-ho. Sense donar res per fet, perquè seria absurd, estic mentalitzat que puc guanyar»
Petter Solberg
CITROËN
«Vull guanyar i estic convençut que ho podem fer; farem tot el possible i encara més. No és fàcil per a un equip privat lluitar contra els grans constructors. Aquest cop he afegit diner propi per poder tenir possibilitats reals contra els altres»

Aaron Burkart (Suzuki Swift) i Hans Weijs (Citroën C2) es disputaran el títol de campió del món júnior en aquest ral·li, sisè i últim dels puntuables per a aquesta competició en la qual Sébastien Loeb (2001) i Dani Solà (2002) van estrenar un palmarès en què, entre d'altres, també hi figuren Per-Gunnar Andersson (2004 i 2007), Dani Sordo (2005) i Sébastien Ogier (2008). L'alemany i l'holandès arriben a la cita catalana separats de set punts, exactament la mateixa diferència que hi ha entre els que sumen els dos primers classificats en cada prova. Això vol dir que ni l'un ni l'altre es podran encantar, perquè si Weijs s'imposa en aquest ral·li guanyarà el títol per millors resultats (dues victòries per una del seu rival). Una situació que impossibilita totalment el pilot de Suzuki de plantejar-se una estratègia conservadora. La present edició del mundial júnior ha tingut fins ara un vencedor diferent en cada prova: Burkart es va imposar en la primera, a Turquia; Kevin Abbring (Renault Clio R3) va vèncer a Mèxic; Thierry Neuville (Citroën C2), a Bulgària; Weijs a Alemanya i Jérémi Ancian (Suzuki Swift) a Alsàcia, en el seu debut en aquesta categoria.

Comparativa directa.

Climent Domingo i Joan Venceslao (Peugeot 206 S1600) i Joan Vinyes i Jordi Mercader (Suzuki Swift S1600) es podran comparar directament amb els equips habituals d'aquesta categoria. Amb el títol català de ral·lis d'asfalt ja en el seu poder, Domingo valora com un premi la seva participació en el Catalunya-Costa Daurada. El cassanenc sap que amb el seu cotxe sortirà amb inferioritat respecte de la competència, però no per això renunciarà a prémer l'accelerador amb l'única imposició, això sí, d'intentar acabar.

Per a Joan Vinyes, disputar la prova catalana del mundial sí que és autènticament un premi de la filial estatal de Suzuki per haver guanyat la categoria de cotxes de dues rodes motrius en el campionat estatal de ral·lis. Per edat (41 anys) l'andorrà queda exclòs de disputar el mundial júnior, però això no l'impedirà intentar sorprendre més d'un amb els seus registres als trams. I és que, tal com diu, «sense competir no hi ha diversió».

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)