MOTOR / 46è RAL·LI CATALUNYA-COSTA DAURADA
Ha arribat l'hora de Sordo
Amb els títols decidits i lliure d'ordres, té llibertat total per buscar el triomf
El cantàbric ha disputat 82 ral·lis del mundial i no n'ha pogut guanyar cap
La gran novetat de la prova són els trams mixtos de l'etapa de divendres
El Ral·li Catalunya té tots els números per convertir-se en l'escenari de la primera victòria mundialista del cantàbric Dani Sordo i, paradoxalment, de la seva última prova amb l'equip oficial Citroën, amb el qual disputa el mundial des del 2006. El Ral·li de Gal·les és sobre terra i Ogier conduirà el C4 WRC número 2, i la temporada vinent Sordo no continuarà en el primer equip Citroën si no alinea un tercer cotxe, i encara està per veure si tindrà un dels nous DS3 WRC de l'equip júnior. Per tant, gran moment per reivindicar-se, no només davant dels seus caps, sinó també amb la perspectiva de l'entrada de nous equips en el campionat.
Lluny de les fantasies patriòtiques espanyoles d'altres anys, aquest cop la candidatura de Sordo a la victòria és molt ferma. Per raons diverses. El cantàbric és un pilot molt competitiu sobre asfalt –majoritari en la prova catalana, tot i els trams mixtos del primer dia– i sembla que l'acoblament amb el seu nou copilot, Diego Vallejo, ja és òptim. Però aquests actius no són nous, i fins ara Sordo no ha guanyat mai. El que canvia és que aquest cop no hi haurà ni ordres ni insinuacions d'equip. Loeb ja és campió, Citroën també i que Ogier s'asseguri el subcampionat depèn només que acabi les dues curses que queden.
Tot i que algunes fonts apunten que Sordo hauria rebut la promesa que disposaria d'un tercer DS3 oficial l'any vinent, altres postulen Petter Solberg per a aquest seient. Una altra dada per retenir és que no és gens clar que Red Bull continuï patrocinant l'equip B, perquè té dubtes sobre la rendibilitat de la inversió. I això que tenen el mediàtic Kimi Räikkönen.
Loeb i Solberg.
El caràcter mixt dels trams d'avui promet espectacle, però també s'ha de tenir en compte que, sense Duval, només hi haurà dotze WRC en la sortida. La inscripció es redueix a 53 equips, 27 menys que en l'edició 2009 –falten els pilots de Pirelli Star Driver i la crisi es nota– i entre els absents també hi haurà Xevi Pons, que es reserva per al Ral·li de Gal·les. Sí que hi participaran alguns dels pilots catalans més notables. A banda de Climent Domingo (Peugeot 206 S1600) i l'andorrà Joan Vinyes (Suzuki Swift S1600) pugnaran en el grup N els Mitsubishi Evo X d'Albert Orriols –ja expert en aquest ral·li, el flamant campió català Jordi Zurita i Eduard Forés, a més de l'Abarth S2000 de l'andorrà Albert Llovera, a qui acompanyarà Marc Martí.
Històrics, el complement.