MOTOR
46È RAL·LI CATALUNYA-COSTA DAURADA
Suaran la samarreta
El ral·li començarà amb un tram mixt de 35,9 km amb cinc canvis de superfície
Les dues passades per l'especial de les Garrigues poden influir en la resta de la cursa
Per als aficionats serà espectacular. I els pilots hi suaran la samarreta. La combinació entre terra i asfalt i els cinc canvis de superfície del tram de Terra Alta configuraran un inici del 46è Ral·li Catalunya-Costa Daurada tan delicat i exigent que no seria estrany que arribés a incidir en la resta de la cursa. Tot gràcies a la iniciativa innovadora del RACC –entitat organitzadora– i al canvi de rumb que la FIA, d'ençà que Jean Todt en va assumir la presidència, vol anar donant als ral·lis amb l'objectiu que vagin recuperant la seva autèntica essència.
El tram comença tot just sortir del nucli urbà de Vilalba dels Arcs, sobre una superfície de grava blanquinosa, ben compactada –no es formaran roderes– i extremadament lliscant. Després de 16,4 km, una bona part dels quals entre oliveres i ametllers i passant just al costat de l'ermita troglodítica de Sant Pau, s'arriba a una cruïlla espectacular on comença el primer sector d'asfalt, abrasiu i en traçat ample i sinuós de 6,5 km, repartits a parts iguals en pujada (fins a l'ermita de Berrús i amb el pantà de Riba-roja uns quants metres més avall) i baixada. Amb pneumàtics i suspensions de terra en els cotxes WRC, l'espectacle està garantit; i aquí sense pols. Segueix un altre sector de terra (1,5 km) de característiques diferents al primer, però igualment ben compactada i amb un pas per un rierol just a l'inici, que com a mínim promet ser atractiu per als fotògrafs.
Queden 11,4 km.
Escurcen el tram de les Garrigues
Els trams de la Ribera d'Ebre (14,97 km, tots sobre terra) i les Garrigues (12,07 km, mixt) completaran la primera jornada de la penúltima prova del mundial. El de les Garrigues ha estat escurçat en la seva part final (5 km) per un problema amb els permisos per utilitzar d'una pista forestal. Un entrebanc més per als organitzadors de la prova, que durant un any han arribat a recórrer uns 30.000 km per configurar i deixar enllestit l'itinerari del ral·li. És la feina oculta en la qual esdevé imprescindible la col·laboració dels ajuntaments. I més encara quan, com en aquesta primera etapa, els trams transcorren per pistes forestals. La feina realitzada en el reconeixement de pistes i camins gairebé asseguraria ja ara el recorregut de les tres etapes si el RACC decidís estructurar un ral·li completament mixt.