MOTOR
GRAN PREMI DE COREA DE FÓRMULA 1
Alonso tornar a guanyar i va complint el seu llibre de ruta
Podria ser campió al Brasil si guanyés i Webber no fos ni quart
L'australià s'estavella en la segona volta real i Vettel trenca el motor quan manava
Hamilton i Massa fan podi en una cursa amb pluja i un munt d'incidències
L'aigua espatlla els camins, i també el destí dels Red Bull, que tornen de Corea maleint els coreans que van decidir que 1.500 operaris acabarien sí o sí un circuit fet a última hora i paralitzat més de 30 dies entre el juliol i l'agost per les pluges. Mark Webber, un reputat pilot sobre asfalt mullat, va cometre una errada de pilotatge de la qual es penedirà molt de temps perquè si hagués mantingut el cotxe sobre l'asfalt seria poc menys que campió, veient els incidents aliens al pilotatge que van afectar Sebastian Vettel –ja és curiós que es trenqui un motor Renault, i més en una cursa amb poca exigència– i Fernando Alonso, que va perdre temps en el seu canvi de pneumàtics. Però l'asturià va emergir de la foscor que va presidir el final de cursa –gairebé negra nit, al límit de la visibilitat– i, seguint el seu llibre de ruta que preveia guanyar i fer podis i que els Red Bull no acabessin alguna cursa, ja és líder. I no només això, sinó que d'estar a 14 punts de Webber passa a tenir-ne 11 d'avantatge quan només queden dues curses. És a dir, que guanyant al Brasil descartaria Hamilton i Vettel (ara amb possibilitats matemàtiques) i seria campió si Webber no acabés entre els quatre primers.
Aquest és el context que deixa una cursa marcada per la pluja i que va estar a prop de no disputar-se. És el que hauria volgut Webber en una mena d'instint premonitori. De les 55 voltes, 25 (i 22 de les 24 primeres) es van fer rere el cotxe de seguretat. I els Red Bull, que ho veien tot clar quan no estava ni clar que s'arribaria a les voltes mínimes per atorgar tots els punts, van perdre-ho tot en l'error de Webber i en el problema de motor de Vettel. La seva estratègia de no designar un pilot número 1 va ser bona fins ahir, com ho demostra el fet que si Vettel no hagués trencat el motor seria líder amb gran avantatge, però ara és clar que Webber ha de ser el prioritari, si és que s'hi és a temps. El llibre de ruta d'Alonso preveia un KO dels Red Bull i enlloc no consta que ara no el pugui tenir l'asturià, però si hi ha un conjunt pilot-cotxe fiable i sòlid aquest és Alonso-Ferrari; l'asturià, a més, ja és el pilot amb més victòries del curs, amb cinc.
Rehabilitats.
La cursa va tenir molts damnificats entre els especialistes sobre mullat. A més de Webber i Vettel, a Button li van arruïnar la cursa amb un canvi de pneumàtics prematur que el va enfonsar. Igual que a Alguersuari amb l'aturada a boxs quan ja s'havia ficat en la zona de punts. En canvi, Felipe Massa, un pilot que detestava l'aigua, va tornar al podi després d'haver aguantat moltes voltes el ritme de Hamiton. Però el gran rehabilitat va ser Michael Schumacher. Tot i ser avançat per Rosberg a l'inici real de cursa, el kaiser va acabar quart i va igualar el seu millor resultat de la temporada però, sobretot, va mostrar-se competitiu en condicions difícils. Just rere seu, Robert Kubica va recollir el cinquè lloc, que hauria correspost al seu company Vitali Petrov, que va perdre el control del cotxe i va acabar contra la tanca.
Jaume Alguersuari tampoc no va obtenir premi, i se'l mereixia. Amb una aturada a boxs eficient i sense cometre errades, hauria pogut millorar encara més el novè lloc que ocupava. Al final el desgast dels pneumàtics li va passar factura i entre l'esforç per avançar Heidfeld primer i per contenir Hülkenberg, que els acabava de canviar, va perdre el desè lloc en l'última volta. Només cal veure la posició final de Tonio Liuzzi –sisè, el seu millor resultat de l'any–, a qui el català havia avançat abans de fer l'aturada a boxs.
Només Alonso i Webber depenen d'ells.