Més motor

MOTOR

GRAN PREMI DE PORTUGAL DE MOTOCICLISME

L'aigua espatlla els camins

Márquez i Espargaró cauen el primer dia a causa de la pluja

Cap dels dos candidats al títol de 125 es fan mal, però fan poques voltes

Pedrosa té un retorn discret i Checa paga la falta d'adaptació

Dani Pedrosa
«Les condicions eren molt difícils, al matí per falta de llum i a la tarda per la cortina d'aigua. Però s'havia de sortir a la pista a posar a punt la moto. He caigut volent arriscar cada volta un xic més per baixar el temps»
Marc Márquez
«Pràcticament no he aprofitat el dia per culpa de la pluja. Al matí només he fet cinc voltes i a la tarda he fet el rodatge i quan he tornat a sortir del box he caigut i no he pogut continuar»

La pluja va inundar el circuit d'Estoril i va complicar d'allò més la primera jornada d'entrenaments del Gran Premi de Portugal. Un dels damnificats de tanta aigua va ser el líder de 125 cc, Marc Márquez, que va tenir una caiguda a l'inici de la segona sessió. El jove pilot de Cervera va relliscar en la seva tercera volta a causa de l'aigua acumulada i d'un bony que va enganxar fora de traçada, quan volia deixar passar uns pilots. La seva moto va quedar tan malmesa –ell mateix es va endur el dipòsit de gasolina, que havia caigut– que ja no va poder tornar a la pista. Afortunadament, la caiguda va ser a velocitat molt lenta i no hi havia risc de fer-se mal. L'altre català en la lluita pel títol, Pol Espargaró, en va tenir dues, de caigudes i tampoc no va poder esprémer la segona sessió com hauria volgut. Malgrat tot, Márquez va acabar la jornada amb el cinquè millor temps i Espargaró, amb el desè. El rival dels dos catalans, Nico Terol, va ser el vuitè més ràpid.

Pedrosa, tretzè.

Les condicions de la pista d'Estoril no van afavorir el retorn de Dani Pedrosa, que s'ha perdut les dues últimes curses a causa d'una lesió a l'espatlla. Al matí, com la majoria de pilots, ni tan sols va sortir a la pista i a la tarda, malgrat que ja no plovia, ho va fer amb prudència perquè l'asfalt encara estava xop. El català encara està lluny del seu millor moment de forma, com va demostrar la tretzena posició que va aconseguir ahir. L'altre retorn del dia va ser el de Carles Checa, en el seu cas després de tres temporades al mundial de Superbike. Al bagenc, li va costar adaptar-se a la moto i va acabar últim.

Moto 2 va ser l'única categoria que va poder rodar amb compostos de sec. Toni Elias, que s'estrena com a campió, va fer el tercer millor temps, a quatre dècimes del pilot més ràpid, Gabor Talmacsi, que va ser l'únic pilot que va baixar d'1:51.

ENTRENAMENTS

Moto GP
1r Jorge Lorenzo (Yamaha)
1:48.522
2n Nicky Hayden (Ducati)
1:48.657
3r Valentino Rossi (Yamaha)
1:48.883
4t Casey Stoner (Ducati)
1:49.061
5è Ben Spies (Yamaha)
1:49.721
6è Marco Simoncelli (Honda)
1:49.784
7è Randy de Puniet (Honda)
1:50.043
8è Marco Simoncelli (Honda)
1:51.283
9è Andrea Dovizioso (Honda)
1:52.294
13è Dani Pedrosa (Honda)
1:53.592
14è Aleix Espargaró (Ducati)
1:53.769
17è Carles Checa (Ducati)
1:54.444
Moto 2
1r Gabor Talmacsi (Speed Up)
1:50.916
2n Julián Simón (Suter)
1:51.304
3r Toni Elias (Moriwaki)
1:51.359
4t K. Sofuoglu (Suter)
1:51.949
5è R. De Rosa (Tech 3)
1:52.808
6è A. De Angelis (Motobi)
1:53.233
7è Y. Hernández (BQR)
1:54.214
8è D. Aegerter (Suter)
1:54.247
14è Ricard Cardús (Bimota)
1:55.040
20è Àxel Pons (Pons Kalex)
1:55.834
- Joan Olivé (Promoharris)
2:00.233
125 cc
1r Bradley Smith (Aprilia)
2:00.148
2n Danny Webb (Aprilia)
2:02.646
3r Alberto Moncayo (Aprilia)
2:04.577
4t R. Krummenacher (Aprilia)
2:05.451
5è Marc Márquez (Derbi)
2:05.948
6è Lluís Salom (Aprilia)
2:06.042
7è Johann Zarco (Aprilia)
2:06.553
8è Nico Terol (Aprilia)
2:06.787
9è Esteve Rabat (Aprilia)
2:06.808
10è Pol Espargaró (Derbi)
2:07.145
11è J. Kornfeil (Aprilia)
2:08.007

Capirossi tornarà a pilotar una Ducati

Loris Capirossi tornarà a pilotar una Ducati després de l'acord al qual ha arribat amb l'equip Pramac per a la temporada que ve. El pilot italià, de 37 anys, ha competit les tres últimes temporades amb Suzuki, després de cinc anys a l'equip oficial de la marca italiana. Capirossi és el pilot més veterà de la graella, amb 21 mundials a l'esquena, 13 de les quals en la categoria reina. En el seu palmarès destaquen tres títols.

Volen elevar l'edat d'accés als 18 anys

Dorna, amb el vistiplau de la FIM i havent consultat diferents federacions, està estudiant elevar l'edat mínima d'admissió en els 125 cc (o la futura Moto3) als 18 anys en comptes dels 16. L'objectiu és no interferir en l'ensenyament obligatori dels pilots que ara, amb 14 o 15 anys, ja disputen els campionats estatals.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)