Motociclisme

«Si treballem bé, podem fer resultats»

—Debuta en el mun­dial sense cap experiència. Tindrà molta importància en aquest pri­mer any?

—«Ens hau­rem d'apren­dre els cir­cuits un per un. Aquest pri­mer any és per anar cursa a cursa. Tindré molta feina per apren­dre i hauré d'apro­fi­tar cada entre­na­ment.»

—En els test de pre­tem­po­rada, en pis­tes que sí que coneix, ha fet uns resul­tats excel·lents, com per pen­sar en...

—«En fer grans resul­tats, si con­ti­nuem fent la bona feina que hem por­tat a terme fins ara.»

—Podis, ja?

—«Per què no pot caure'n algun?»

—Hi ha moto per fer podis?

—«Sí, això és segur, per moto no que­darà.»

—Hi ha ele­ments per pen­sar que Ser­gio Gadea no ha de ser necessària­ment el pri­mer pilot de l'equip?

—«Ell és el pri­mer pilot i ho serà tota la tem­po­rada...»

—Excepte que es demos­tri el con­trari....

—«No, no, és el pri­mer pilot i sem­pre ho serà. Ha bai­xat de Moto 2 i és un dels favo­rits per gua­nyar el títol. A més, crec que ho farà molt bé.»

—Perquè vostè, amb 16 anys, pressa per gua­nyar el mun­dial no en deu tenir.

—«Tot­hom vol ser campió, i ser-ho el pri­mer any m'il·lusi­o­na­ria molt. Però hem de saber que seria molt difícil. No conec els cir­cuits i hi ha uns rivals molt durs.»

—A part de Gadea, hi ha algun altre can­di­dat clar?

—«Nico Terol, sub­campió del 2010, és el màxim can­di­dat. També hi ha Héctor Fau­bel, San­dro Cor­tese, Jonas Fol­ger, i molts que poden sor­pren­dre. No et pots refiar de ningú.»

—El seu 2010 va ser bru­tal. Com se sent un jove de 15 anys gua­nyant en poques set­ma­nes de diferència el cam­pi­o­nat esta­tal i l'euro­peu?

—«M'ha donat molta força amb vista a aquest any. Em va reforçar molt l'auto­es­tima i per mi aquest és un aspecte molt impor­tant.»

—I li posa pressió?

—«No. Si fem la feina ben feta, els bons resul­tats vin­dran.»

—Aquest 2011 és un bon any per entrar en el mun­dial i conèixer-lo, tenint en compte que hi ha un canvi de regla­ment tècnic en pers­pec­tiva?

—«Sí, sobre­tot per tenir la màxima infor­mació i poder-la apro­fi­tar a par­tir del 2012. Conèixer els cir­cuits és molt impor­tant.»

—Aquest any, que sobre el paper serà de tran­sició, farà que s'igua­lin les pres­ta­ci­ons dels dife­rents equips?

—«Les motos de 125 cc ja estan al màxim d'evo­lució i no crec que se'n facin més. Si tots els equips tenen les matei­xes motos i el mateix mate­rial, hi haurà molta igual­tat.»

—Què en pensa de la pos­si­bi­li­tat que es limiti l'edat d'accés al mun­dial als 18 anys?

—«Que els joves que pugen arri­ba­rien massa tard al mun­dial. Seria difícil assu­mir men­tal­ment que t'has d'estar qua­tre o cinc anys al CEV. I per als patro­ci­na­dors, també.»

—BQR és un equip més que con­so­li­dat, amb un direc­tor com Ricard Jové, de moltíssima experiència, i un engi­nyer, Rosano Brazzi, que ha tre­ba­llat amb Rossi i Biaggi. Els falta alguna cosa?

—«L'equip és molt bo, els tècnics són de pri­mera, els matei­xos que ja tenia en el CEV i els tinc molta con­fiança. Som un equip molt com­pe­ti­tiu. Què falta? A mi, pos­si­ble­ment, em fal­tarà una mica de ritme de cursa en el mun­dial, però Ser­gio Gadea ho farà molt bé.»

—El seu nom, Mave­rick, està ins­pi­rat en la pel·lícula de Mel Gib­son?

—«Sí, és veri­tat.»

—Expli­qui'm la tra­dició moto­ci­clista de la seva família.

—«Tots van en moto.»

— Però una cosa és anar en moto i l'altra fer cur­ses.

—«És que també feien cur­ses, però de motocròs. I a mi, des de petit, m'agrada moltíssim anar en moto. M'ana­ven apun­tant a cam­pi­o­nats i els anava gua­nyant, de manera que es veia una evo­lució. I fins avui.»

—Fins l'any pas­sat un dels seus rivals era el seu cosí Isaac. Hi ha hagut riva­li­tat?

—«Fins ara ho hem por­tat molt bé, una relació nor­mal de cosins.»

—Mol­tes bro­mes amb el patro­ci­na­dor més mediàtic del seu equip, la milionària Paris Hil­ton?

—«No gai­res. És que jo no en faig gai­res, de bro­mes. Sóc bas­tant seriós.»

—Però segur que n'hi han fet?

—«No gai­res, perquè algú que ho ha inten­tat ja l'he fet callar! [hi ha ria­lles i se sent de fons un «és un crack, el paio» del seu asses­sor, Manel Ber­nat.]»

—Als 16 anys se sol estu­diar. Com ho porta i, sobre­tot, com creu que ho podrà com­pa­gi­nar amb el mun­dial?

—«Fins ara, molt bé. Aquest any crec que ho podré con­ti­nuar fent tran­quil·lament. Però si l'ins­ti­tut em dóna les matei­xes faci­li­tats que fins ara, m'ho podré treure.»

—Cada pilot té uns refe­rents. Quins han estat els seus?

—«Només en tinc un, que és Valen­tino Rossi. M'agrada molt com tre­ba­lla. El veus a la pista i sem­bla que vagi lent, però veus els temps i va rapidíssim. I a dins del box té una capa­ci­tat de tre­ball impres­si­o­nant. Per això li diuen Il dot­tore, perquè ho té tot con­tro­lat.»

—No ha tin­gut mai els pro­ble­mes de falta de pes habi­tu­als en pilots joves?

—«Jo no, més aviat he tin­gut pro­ble­mes per bai­xar qui­los, però ara anem bé.»

—Només arri­bar al mun­dial i ja té un club de fans.

—«Vin­dran als cir­cuits més pro­pers i serà un suport impor­tant. Tenir l'afició al cos­tat et fa créixer.»

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)