MOTOR
GRAN PREMI D'ESPANYA DE MOTOCICLISME
Pedrosa, en precari
El pilot de Repsol Honda arriba a Jerez sense garanties físiques
El català està bé, però desconeix si la fatiga el tornarà a castigar
Mala peça al teler per a Dani Pedrosa. Tota la confiança que els resultats dels entrenaments de pretemporada havien fet arribar al si de l'equip Repsol Honda, se'n van anar en orris en la cursa de Qatar, quan el pilot català va veure com el seu rendiment queia en picat després de mitja cursa perquè se li adormia el braç esquerre a causa de la tensió en una zona nerviosa situada sota l'espatlla, lesionada la temporada passada. Ha fet tractament, el català, i aparentment es troba bé. Però res no li assegura que a Jerez li torni a passar el mateix.
I és que, tot i el treball de rehabilitació que ha fet des de la cursa de Qatar, no hi ha garantia que no se li tornin a reproduir els problemes de falta de sensibilitat a l'extremitat. Segons recollia el web especialitzat motocuatro.com, i en paraules del doctor Xavier Mir de l'Institut Dexeus, que ha visitat el pilot de Repsol, «Pedrosa està totalment recuperat de la lesió a l'espatlla, però el problema és que la caiguda de Motegi li va estirar un grup de nervis de la zona.» Això és el que va fer que al de Castellar se li adormís l'extremitat en la segona meitat de la cursa de Qatar. El tractament és repòs –i paciència– i, per tant, res no pot assegurar que a Jerez –els entrenaments comencen divendres al matí– no li torni a passar. Mir no descarta fins i tot una petita intervenció quirúrgica després de Jerez aprofitant que no hi tornarà a haver competició fins al proper 1 maig (Estoril) a causa de la suspensió del Gran Premi de Motegi, al Japó.
Més tocats.
Toni Elias, partint de zero
També té problemes l'altre català de la categoria, Toni Elias. El manresà va acabar al terra de Qatar quan rodava en l'última posició, a més de 15 segons del penúltim. El seu maldecap és la temperatura del pneumàtic del darrere, un problema molt greu perquè sense adherència no es poden esgarrapar segons al cronòmetre –tot el cap de setmana va estar a més de tres segons dels millors temps–. Els esforços d'Elias i l'equip LCR van dirigits a solucionar-ho, però no sembla que a Jerez hi hagi canvis substancials. El campió del món de Moto 2, que l'any passat va vèncer al circuit andalús, va acabar en quarta posició en els seus dos primers anys a Moto GP (2006 i 2007), mentre que el 2009 va ser novè i el 2008, quinzè.