Motociclisme

MUNDIAL DE MOTOCICLISME

GRAN PREMI D'ESPANYA

«Vaig fer mèrits per fer el salt»

«La meva ambició ha de ser entrar en els punts sempre. I, aspirant al màxim, entrar al Top-10»

—L'any pas­sat va fer podi aquí. La moti­vació és encara més gran?

—«Sí, i tant. Córrer a Jerez davant de tantíssima gent és sem­pre una moti­vació extra i, a més, l'any pas­sat vaig acon­se­guir un podi, el que m'ha agra­dat més dels que he fet. M'he pre­pa­rat bé, vinc d'una pri­mera car­rera amb un bon resul­tat i aquí l'objec­tiu que m'he mar­cat és entrar entre els deu pri­mers. Penso que seria un gran resul­tat.»

—En els tests d'aquí de pre­tem­po­rada va fer el 19è temps. És aquest el punt de par­tida?

—«La idea és començar estant entre els 15 pri­mers en entre­na­ments, que crec que és un objec­tiu fac­ti­ble per a nosal­tres. Som com­pe­ti­tius per començar des d'aquí i a poc a poc anar millo­rant. Dues dècimes més ràpid o dues més lent et pot por­tar al cinquè temps o bai­xar al 25è. Inten­taré estar regu­lar­ment entre els quinze pri­mers i, sessió a sessió, anar enda­vant.»

—Ha dit i repe­tit que pel seu 1m80 Moto 2 és la seva cate­go­ria. En què ho nota més?

—«En la como­di­tat quan sóc sobre la moto. M'hi puc moure molt millor i, des del punt de vista de l'aero­dinàmica, als revolts no surto del care­nat i no tinc tant des­a­van­tatge com tenia als 125cc, on per­dia molt en el pas per revolt. Això és el prin­ci­pal: Moto 2 té la meva mida.»

—Pensa que l'any pas­sat ja hau­ria d'haver fet el salt?

—«No, perquè veient el resul­tat fet, en què vam aca­bar en la sisena posició final i vam fer un parell més de podis, crec que vaig fer mèrits per pujar a Moto2. De l'altra manera, sense resul­tats, no m'ho hau­ria meres­cut. Vaig com­pe­tir fins a la dar­rera cursa per aca­bar el cinquè del món, i al final el sisè lloc va ser per mi com un aval que em per­me­tia fer el salt.»

—Pri­mer amb el boom Espar­garó i després el de Márquez, 125cc el va dei­xar en un segon pla. Es poden can­viar els papers?

—«No ho sé, la veri­tat. Aquesta cate­go­ria és molt com­pe­ti­tiva. El Marc va molt ràpid i el Pol hi anirà. Hi ha molts pilots cata­lans, i al final tots ani­rem molt ràpids. Sin­ce­ra­ment, és una cosa que ara no es pot saber.»

—L'adap­tació, com va? Es troba allà on espe­rava ser quan va pilo­tar per pri­mer cop la moto?

—«No m'havia plan­te­jat una evo­lució deter­mi­nada. L'únic que m'havia mar­cat com a objec­tiu era pujar a la moto, pilo­tar, gau­dir i veure on podíem ser. No havia pen­sat a ser on sóc en aquest inici de cam­pi­o­nat o a estar situat més enda­vant. Ara he vist més o menys el meu lloc, i a par­tir d'aquí l'únic que em plan­tejo és tre­ba­llar per millo­rar cada cursa.»

—Què ha estat el més com­pli­cat del pas d'una 125cc a la Moto 2?

—«El més difícil ha estat segu­ra­ment el fre motor, adap­tar-se a la sen­sació que no estàs fre­nant però que en canvi la moto ho fa. A 125cc era molt dife­rent en aquest sen­tit, i pas­sar al qua­tre temps s'ha notat.»

—De l'experiència de Qatar, els entre­na­ments i la sor­tida, quin per­cen­tatge d'èxit sig­ni­fi­quen?

—«Crec que a Moto 2 és molt impor­tant clas­si­fi­car-se bé i fer una bona sor­tida, però no per aca­bar al davant sinó perquè a la mínima que algú es des­pista una mica hi ha un acci­dent al pri­mer revolt. I la importància dels entre­na­ments i la sor­tida és esca­par del pos­si­ble acci­dent. A Qatar, per exem­ple, el Ian­none sor­tia al meu cos­tat, i si el Bradl no s'hagués esca­pat hau­ria llui­tat pel tri­omf. L'èxit de la cursa rau en el ritme de car­rera. Aquest és el tre­ball impor­tant. Si tens ritme fas una bona cursa.»

—Ara que ha tes­tat el seu ren­di­ment en cursa, on pro­jecta les seves ambi­ci­ons?

—«Després de l'experiència de Qatar, havent pun­tuat, l'objec­tiu serà entrar en els punts. Evi­dent­ment en alguns cir­cuits no podré, però aquesta ha de ser la meva ambició. Després, aspi­rant al màxim, aca­bar el mun­dial entre els 10 pri­mers és l'objec­tiu i asso­lir-lo seria, per a l'equip i per a mi, una molt bona tem­po­rada.»

—Favo­rits per asso­lir el títol?

—«El Marc té pos­si­bi­li­tats de gua­nyar-lo, està claríssim. És boníssim i tot i el zero de Qatar no el des­carto per res. És un clar can­di­dat igual que el Ian­none, el Bradl, el Luthi i també l'Aleix. De totes mane­res encara és molt aviat per defi­nir-ho amb exac­ti­tud. Qatar és una cursa estra­nya, i on real­ment comença el mun­dial és a Jerez.»

—Amb BQR va arri­bar al mun­dial al 2005, va mar­xar-ne (2007 i 2008) i després hi va tor­nar.

—«És l'equip del cos­tat de casa. Des de petit he anat a l'escu­de­ria, a moles­tar els mecànics, a dema­nar peces, que m'arre­gles­sin la moto, etc. Els conec de tota la vida i estic molt a gust amb ells. A vega­des es diu que l'equip és com la teva família, però en el meu cas és que és així: BQR és la meva família.»

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.