Motociclisme

MUNDIAL DE MOTOCICLISME

GRAN PREMI D'ESPANYA

Pedrosa s'operarà després de la cursa de Jerez

Lorenzo i el seu ànim apunten a còctel vencedor tot i la força de les Honda

Jerez no ha agradat mai a Stoner, i l'estat físic de Pedrosa és una incògnita

A Moto 2, l'experiència de Qatar ha de servir a Márquez i a Aleix Espargaró

Casey Stoner
«He anat ràpid aquí, però en cursa les coses no sempre m'han anat bé. Tot i que crec que disposem d'una bona oportunitat»
Jorge Lorenzo
«No podem fer prediccions, però puc dir que treballarem al màxim per ser a davant. És un circuit especial, potser el millor traçat del món. Estic a punt»
Dani Pedrosa
«M'agrada el circuit; sempre hi he anat bé i la temporada passada vaig quedar-me amb les ganes de guanyar-hi. Ens hem d'esforçar i veure a quin nivell podrem estar»
Valentino Rossi
«Jerez no sembla un circuit favorable a la Ducati i no tinc l'espatlla en òptimes condicions, però el circuit sempre m'ha agradat»
Maverick Viñales
«Si treballem bé farem un bon resultat. El circuit m'agrada, s'adapta al meu estil. L'any 2009 hi vaig guanyar i el 2010 hi vaig fer dos podis. Me'l conec i en els test vaig estar entre els millors tots tres dies»
Marc Márquez
«Jerez em va bastant bé, hi ha tota l'afició i se la sent molt. Vull fer-los disfrutar donant el cent per cent. Qatar és passat»

Fa quinze dies que va començar el mundial, a Qatar, i des d'aleshores no hi ha hagut cap cursa. Per tant, fins que no es demostri el contrari, les màquines de l'equip Repsol Honda són les bèsties a batre, les que marquen tant el ritme com el camí a seguir. Ara bé, sigui per un all o sigui per una ceba –o per totes dues coses–, ni Casey Stoner ni Dani Pedrosa arriben a la primera prova continental com a màxims aspirants al triomf. Tampoc Valentino Rossi, sis vegades vencedor a Jerez en Moto GP però amb tants problemes de posada a punt de la Ducati com a la malmesa espatlla. Ni els pilots més ràpids, ni el Dottore. A Jerez, la teoria guanyadora pertany a la combinació que formen Jorge Lorenzo i la seva Yamaha, a la combinació campiona del món.

Anem a pams. Casey Stoner és qui mana en el mundial i ha demostrat que és el pilot més ràpid, però en els cinc anys que és a Moto GP només el 2009 ha pujat al podi de Jerez. L'australià és un home feliç, però no ha amagat mai que aquest és un dels traçats que menys li agraden. No és el cas del seu company d'equip Dani Pedrosa, però per al català si aquest serà o no un bon cap de setmana no se sabrà fins a la segona meitat de cursa, quan el de Castellar vegi la resposta física del seu braç esquerre. En canvi, qui les té totes amb ell és Jorge Lorenzo. El campió del món té, després de la seva exhibició de competitivitat des de la inferioritat feta a Qatar, l'ànim més o menys a l'alçada dels núvols. Per postres, Jerez és un circuit que li encanta i la cursa de fa un any, quan va passar a Pedrosa en la darrera volta, és inesborrable per al mallorquí. Heus aquí el còctel guanyador en potència. Quant a Toni Elias, pel que s'ha vist fins ara, qualsevol cosa que sigui estar a menys de dos segons del millor temps ja serà un fet a remarcar.

Pedrosa s'operarà.

Ahir es va fer oficial el que s'havia apuntat després de la cursa de Qatar. Dani Pedrosa serà operat tot just acabada la cursa de Jerez per, aprofitant que l'ajornament del GP del Japó deixa un mes d'inactivitat en el calendari, solucionar de manera definitiva els problemes de pèrdua de força i sensibilitat al braç esquerre. Les diferents proves han permès diagnosticar una compressió intermitent a l'artèria subclàvia. A Pedrosa ja el van operar l'octubre passat per fixar una doble fractura de clavícula a conseqüència de la caiguda que va tenir a Motegi. Ara li extrauran la placa de titani i els cargols que la fixen, amb l'objectiu d'alliberar aquesta compressió arterial. La rehabilitació ha de ser ràpida, i en principi no hi hauria d'haver problemes perquè el pilot de Castellar del Vallès pugi a la moto el 29 d'abril en els primers entrenaments del GP de Portugal.

La sortida.

Pel que fa a la categoria de Moto 2, serà interessant veure com se'n surten aquesta vegada tant Marc Márquez (Suter) com Aleix Espargaró (Pons Kalex) amb el semàfor verd. El de Cervera va passar del segon lloc de la graella al novè, i la impetuosa remuntada que va iniciar el va portar de pet a terra. El pilot de l'equip de Sito Pons, pitjor, passant del 14è al 25è lloc i, tot i tenir el ritme de cursa dels pilots capdavanters, només va acabar 11è. Per a Tito Rabat (14è a Qatar), Àxel Pons (16è), Ricard Cardús (17è) i Pol Espargaró (22è) l'objectiu de partida ha de ser no anar enrere, però sempre amb l'ambició de puntuar.

La referència del 2010 és bona

«L'any passat el rendiment va ser bo, així que hem seleccionat els mateixos pneumàtics.» Encara que aquest any la cursa es disputarà un mes abans que el 2010, Bridgestone ha optat per portar al gran premi els mateixos compostos que fa un any: mitjos i durs al davant i tous i mitjos al darrere. Qui parla és Hirohide Hamashima, director de desenvolupament de la marca: «El traçat no genera càrregues particularment altes per a la secció central del pneumàtic davanter, i els perfils esquerre i dret s'utilitzen igual; per tant, no necessitem pneumàtics asimètrics.» El rècord del circuit el va marcar Dani Pedrosa la temporada passada, amb una volta d'1.39:731.

Bons records per a Maverick Viñales

El pilot de Roses Maverick Viñales, únic català dels 125 cc, torna al circuit on va obtenir el títol estatal dels 125 cc el novembre passat –que afegia al de campió d'Europa–. Al circuit andalús, Viñales, que en el debut a Qatar va acabar en novena posició malgrat que va tenir la sisena a tocar, havia de fer segon en el cas que –com així va ser– el portuguès Miguel Oliveira guanyés. Tot i la pressió de la situació, Viñales, que aleshores encara tenia 15 anys, va assolir el títol. A banda d'ell, i gràcies a un wild card, en aquesta cursa hi haurà un altre pilot català, Josep Rodríguez, de 17 anys. El manresà ja va córrer l'any passat en el gran premi d'Aragó, en què va acabar 22è.

Un 2x1 per al GP de Catalunya

El Circuit de Catalunya intentarà captar públic in situ entre els assistents al GP d'Espanya, als quals oferirà dues entrades pel preu d'una per al GP de Catalu- nya (del 3 al 5 de juny) a tothom qui la compri en un estand al circuit andalús.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)