Motociclisme

MOTOR / MUNDIAL DE MOTOCICLISME

Funambulisme a l'aigua

Lorenzo, curós i veloç, s'imposa en una cursa carregada d'incidents

Amb Simoncelli líder, Rossi cau i arrossega Stoner, que no puntua

Pedrosa, de menys a més, surt reforçat en la precarietat i acaba segon

Jorge Lorenzo
«Sincerament, hem tingut sort, perquè sense la caiguda de Rossi i Stoner no hauríem pogut guanyar»
«Finalment he pogut guanyar una cursa en aigua, cosa que no havia fet amb anterioritat. Necessitàvem aquest triomf i per això em sento molt bé»
«Tal com havia anat el començament del campionat, la pretemporada, no havia pensat que a hores d'ara pogués anar líder»
Dani Pedrosa
«Un tercer i un segon llocs són fantàstics. Sempre es pot fer millor, si no guanyes; però amb tot el que m'està passant crec que és molt bo. Ara a veure si solucionem el problema i ens oblidem d'això»
«Al principi pensava que anava parat, però després he anat molt ràpid i he pensat que podia atrapar Lorenzo, tot i que sabia que augmentaria el seu ritme. Però estic molt content perquè és el meu segon podi en aigua»
Casey Stoner
«Arrencar la moto empenyent és difícil, he mirat enrere i només hi havia un comissari. La resta eren amb Rossi. No el culpo a ell, però això s'ha de regular. La moto estava bé i hauria pogut agafar un bon grapat de punts si hagués pogut engegar la moto»
«S'ha vingut a disculpar amb les càmeres al davant, no en privat com penso que hauria de ser. No sé si l'error ha estat per culpa de la moto, l'espatlla o per precipitació. La cursa tot just començava»
Valentino Rossi
«He entrat una mica llarg i he frenat fort, una mica més que Simoncelli i Stoner, però la moto se m'ha creuat del davant i he tirat Stoner. Entenc que estigui enfadat, però són coses de les curses»

En una cursa només hi ha un vencedor i la resta, del segon a l'últim, són uns perdedors. Per molt que després s'adjectivi la derrota, aquest és el paradigma que regeix la graella, l'esquema mental que governa el pilot.

Cert, però ahir a Jerez hi va haver molts vencedors i menys derrotats perquè, quan del que es tracta és de fer funambulisme, la supervivència acaba sent poc menys que un triomf. A l'aigua o, el que és pitjor, en un quitrà parcialment sec amb pneumàtics de moll gastats –o directament destrossats–, la moto no avisa i el domini que el pilot té sobre la màquina és sempre fictici.

No ho són les qualitats i les capacitats de Jorge Lorenzo, campió del món i mestre en la competició des de l'adversitat. Va sortir molt bé. El mallorquí va veure's superat per Stoner, Simoncelli i fins i tot per Rossi. Però no es va atabalar i, curós però sempre veloç, va erigir-se com a Qatar en el gran triomfador del cap de setmana. Aquí, a més, amb el primer lloc del podi, igual que fa un any. També marxa molt content de Jerez Dani Pedrosa, que després de la cursa va revelar que divendres s'havia plantejat no córrer però que avui és a només 9 punts del líder del mundial. Fins i tot Rossi va cantar victòria, que tot i afirmar que podria haver lluitat pel triomf si no hagués estat per la caiguda, arriba al mes de descans –obligat per la suspensió del gran premi del Japó– amb millors resultats dels que apuntaven la pretemporada. De tot en va dir malament Stoner, el pilot més ràpid de la graella, que, arrossegat per l'ímpetu de Valentino, va signar el primer zero de l'any.

Els darrers, primers.

L'australià i Lorenzo van dominar d'inici, després d'una sortida que va portar Pedrosa fins al desè lloc. Rere d'ells, Simoncelli, en la igualtat que confereix l'aigua –la pluja, insistent abans de la sortida, va anar de més a menys–, es veia capaç de tot, fins i tot d'avançar Stoner i Lorenzo a la sisena volta. Com ell, Rossi es trobava a gust perquè la Ducati no era, en aquelles condicions, inferior a cap moto. Ja era tercer a la setena volta i, com que en volia més, va provar de passar Stoner. Va ser en el primer revolt del circuit, una passada excessiva per l'interior que el va portar al terra i, amb ell i fatalment arrossegat, també Stoner. Això deixava Sic sol al capdavant i Lorenzo segon, còmodament instal·lat. A tot això, Pedrosa, a poc a poc i amb bona lletra, havia escalat fins al cinquè lloc, amb el ritme trobat, i, dues voltes després, ja havia passat comptes amb Spies i Hayden, situant-se tercer. Li va durar poc la posició, perquè en la següent volta era Simoncelli qui, traït pel traçat, li marxava la moto des del davant quan tenia tres segons de marge respecte de Lorenzo.

Començava una nova cursa, amb Lorenzo al capdavant i Pedrosa, en els seus millors moments del cap de setmana, retallant-li dècimes a cada volta fins situar-se, a dotze del final, a només 1,2 segons. El campió del món, però, tenia gas guardat, i en un tres i no res va deixar el català a gairebé quatre segons de distància. Des d'aleshores i fins al final, gas avall per al mallorquí mentre Pedrosa, entre espatlla i pneumàtics malmesos, amb prou feines podia contenir Spies. El nord-americà el va passar a quatre voltes de la fi, però sense gomes va caure una volta més tard. Més enrere, Rossi, que a diferència de Stoner va poder continuar, completava una remuntada que l'havia portat del quinzè lloc fins al cinquè, millorant en dues posicions el seu resultat de Qatar. Encara va millorar més Toni Elias –abandonament per caiguda a Qatar–, que va entrar en novena posició final i va obtenir així els seus primers punts del campionat.

CLASSIFICACIONS

Moto GP
1r Jorge Lorenzo (Yamaha)
50:49.046
2n Dani Pedrosa (Honda)
a 19.339
3r Nicky Hayden (Ducati)
a 29.085
4t Hiroshi Aoyama (Honda)
a 29.551
5è Valentino Rossi (Ducati)
a 1:02.227
6è Héctor Barberà (Ducati)
a 1:08.440
7è Karel Abraham (Ducati)
a 1:14.120
8è Cal Crutchlow (Yamaha)
a 1:19.110
Toni Elias (Honda)
a 1:42.906
10è John Hopkins (Suzuki)
a 1:48.395
11è Loris Capirossi (Ducati)
a 1:51.876
12è A. Dovizioso (Honda)
a 1 volta
Abandonaments
Casey Stoner (Honda)
a 20 voltes
Marco Simoncelli (Honda)
a 16 voltes
Randy De Puniet (Ducati)
a 11 voltes
Ben Spies (Yamaha)
a 3 voltes
Colin Edwards (Yamaha)
a 1 volta
Mundial
1r Jorge Lorenzo (Yamaha)
45
2n Dani Pedrosa (Honda)
36
3r Casey Stoner (Honda)
25
4t Nicky Hayden (Ducati)
23
5è Valentino Rossi (Ducati)
20
6è Hiroshi Aoyama (Honda)
19
14è Toni Elias (Honda)
7

Stoner no accepta les disculpes

Encara amb el casc posat, Valentino Rossi va anar al box de Casey Stoner un cop acabada la cursa per demanar-li disculpes. L'australià, però, ni de bon tros les va acceptar, dient-li, amb un somriure irònic de «no em crec res del que m'estàs dient», si tenia l'espatlla bé. Abans, al circuit, Stoner va enrabiar-se de valent amb els comissaris de circuit perquè, segons ell, fins que no van haver ajudat Rossi, fet que va fer que l'italià pogués reprendre la carrera, no van atendre'l a ell. En plena ira –sabent la fiabilitat de la Yamaha i de Jorge Lorenzo, un zero pot resultar fatal– va fer-los una botifarra. També va queixar-se del mateix Marco Simoncelli.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)