Motociclisme

MOTOR / GRAN PREMI DE MOTOCICLISME DE CATALUNYA

Stoner governa amb autoritat els primers entrenaments al circuit

Simoncelli, Dovizioso i amb prou feines Lorenzo, els únics que el veuen

Elias fa una sessió correcta abans d'estrenar avui un nou xassís

Casey Stoner
«Malauradament, hem perdut força temps perquè amb les condicions canviants i sense estar molt definit si era moll o sec no hem sortit. De totes maneres, en general tenim un bon sentiment amb la moto i tot sembla que funciona i treballa bé. Tenim coses a millorar, però creiem que podem anar encara més ràpid»
Marco Simoncelli
«Estava una mica tens des de dimecres, però tan bon punt he pujat a la moto m'he sentit bé i sense mals pensaments. Stoner és una mica més ràpid, però estem molt a prop. Hem de millorar en el tercer i en el darrer sector»
Jorge Lorenzo
«Sempre prefereixo córrer sobre sec que sobre mullat, però sobre sec estem força lluny de les Honda. Amb pluja, serà una incògnita»

Jorge Lorenzo parla en pro­pi­e­tat i per això gai­rebé sem­pre té raó. Le Mans va demos­trar que no tenia el punt de mira des­viat quan va asse­nya­lar la con­ducció temerària de Marco Simon­ce­lli després dels entre­na­ments d'Esto­ril i, vist el pri­mer dia d'entre­na­ments a Mont­meló, sem­bla que el Gran Premi de Cata­lu­nya tam­poc el des­men­tirà quan rei­tera que les Honda «cor­ren en una altra lliga». Sto­ner, Simon­ce­lli i Dovi­zi­oso, amb el mallorquí engan­xat amb les ungles rere seu; aquesta va ser la pin­tura del diven­dres. Després, un món, en de la resta, amb Spies i Rossi al cap­da­vant, un grup de mor­tals el qual Lorenzo es nega a accep­tar com a propi.

Molt fàcil.

Com en tot, però, hi ha clas­ses dins la igual­tat, i en aquest cas els entre­na­ments d'ahir van demos­trar que dins les Honda Casey Sto­ner també menja a part. Va veure's en la sessió de les deu del matí, i va mos­trar-se amb tota cru­el­tat en la poste­rior. La pluja que havia mullat el final de la sessió de 125cc va obrir la de Moto GP, i no va ser fins a quinze minuts de la fi que la pista va asse­car-se –tem­pe­ra­tura de 26 graus al traçat–. Men­tre això pas­sava, un Sto­ner rela­xat al box comen­tava la jugada amb mem­bres del seu equip. Va sor­tir a la pista, va tas­tar el traçat i va mar­car, com en ell és habi­tual, els rivals amb tres fibla­des –ahir, 1:43.5, 1:42.9 i 1:43.2–. Simon­ce­lli i Dovi­zi­oso, les altres Honda ofi­cial, van ser els que més se li van acos­tar, sent Sic, amb qua­tre vol­tes en 1:43 el qui més raons va donar per pen­sar que pot ser a prop de l'aus­tralià en una hipotètica cursa. A 0,8 segons de Sto­ner, Lorenzo, resis­tint a l'empenta de les Honda com­ple­tant vuit vol­tes a la part final dels entre­na­ments –de ris­cos, amb l'estat ini­cial de la pista, els mínims–, sis en 1:44 i dues en 1:43 alts.

Rere el campió del món, el seu com­pany d'equip Spies, obrint un gran grup situat a dos o més segons de Casey Sto­ner. Amb el nord-ame­ricà hi va haver també Rossi, amb molts pro­ble­mes i que tan sols va ser capaç de fer dos girs per sota d'1:46. Molt lluny dels pilots cap­da­van­ters però a menys d'un segon de Spies, el man­resà Toni Elias.L'únic català de la prova va demos­trar que si bé segueix amb prismàtics els cap­da­van­ters, té un ritme prou interes­sant –va rodar en 1:46 bai­xos i 1:45 alts– per ser entre el cinc i el desè. Tot això, abans que avui estreni el nou xassís que Honda li ha fet arri­bar.

Ara Edwards.

El pilot de Hous­ton va tren­car-se la clavícula dreta per culpa d'una cai­guda en la segona sessió i serà ope­rat pel doc­tor Mir a la Dexeus.

ENTRENAMENTS

Moto GP
1r Casey Stoner (Honda)
1:42.940
2n Marco Simoncelli (Honda)
a 0.528
3r Andrea Dovizioso (Honda)
a 0.663
4t Jorge Lorenzo (Yamaha)
a 0.870
5è Ben Spies (Yamaha)
a 1.919
6è Valentino Rossi (Ducati)
a 2.004
7è Carl Crutchlow (Yamaha)
a 2.196
8è Hiroshi Aoyama (Honda)
a 2.726
9è Nicky Hayden (Ducati)
a 2.775
10è Álvaro Bautista (Suzuki)
a 2.811
11è Toni Elias (Honda)
a 2.820
12è Randy De Puniet (Ducati)
a 3.186
13è Karel Abraham (Ducati)
a 3.340
14è Loris Capirossi (Ducati)
a 3.426
15è Héctor Barberà (Ducati)
a 3.561
- Colin Edwards (Yamaha)
Moto 2
1r Simone Corsi (FTRx)
1:47.373
2n Thomas Lüthi (Suter)
a 0.121
3r Alex De Angelis (Motobi)
a 0.140
4t Yuki Takahashi (Moriwaki)
a 0.176
5è Bradley Smith (Tech 3)
a 0.221
6è Stefan Bradl (Kalex)
a 0.233
7è Mika Kallio (Suter)
a 0.248
Aleix Espargaró (Pons K.)
a 0.321
9è Scott Redding (Suter)
a 0.413
10è Michele Pirro (Moriwaki)
a 0.470
12è Marc Márquez (Suter)
a 0.484
14è Pol Espargaró (FTR)
a 0.686
17è Àxel Pons (Pons Kalex)
a 0.825
26è Ricky Cardús (Moriwaki)
a 1.338
28è Tito Rabat (FTR)
a 1.423
33è Carmelo Morales (Moriwaki)
a 1.931
125 cc
1r Nico Terol (Aprilia)
1:53.001
2n Sandro Cortese (Aprilia)
a 0.547
3r Efren Vázquez (Derbi)
a 0.538
4t Sergio Gadea (Aprilia)
a 0.972
5è Adrián Martin (Aprilia)
a 1.049
Maverick Viñales (Aprilia)
a 1.059
7è t Héctor Faubel (Aprilia)
a 1.703
8è Alberto Moncayo (Aprilia)
a 1.719
9è Johann Zarco (Derbi)
a 1.728
10è Danny Kent (Aprilia)
a 1.767
11è Miguel Oliveira (Aprilia)
a 1.879
12è Jonas Folger (Aprilia)
a 2.158
13è Lluís Salom (Aprilia)
a 2.243
14è Simone Grotzkyj (Aprilia)
a 2.635
15è Marcel Schrotte (Mahindra)
a 2.736
23è Josep Rodríguez (Aprilia)
a 4.486

Caiguda sense conseqüències de Mack

La sessió bona de 125cc va ser la primera, feta en unes condicions de 22 graus de temperatura de pista. Per enèsima vegada, Nico Terol va ser el més ràpid amb quasi mig segon de marge respecte a l'alemany Sandro Cortese, tancant els primers entrenaments lliures amb una tanda de quatre voltes en 1:53 mitjos i baixos. Un temps al qual no va poder arribar Maverick Viñales, malgrat que el pilot de Roses va cloure la seva primera sessió amb un ritme constant, fent set voltes consecutives en 1:54. En la segona sessió, una fina pluja va interrompre la feina, i va obligar els pilots a entrar al box a 25 minuts de la fi per canviar reglatges. En la tornada, Mack va caure per no haver esperat prou temps perquè el pneumàtic agafés temperatura, si bé va ser una caiguda sense conseqüències. El pilot de Manresa Josep Rodríguez, que té una invitació per córrer a Montmeló, va fer el 23è millors temps, registre marcat també en la primera sessió, al final, quan va fer tres voltes en 1:57.

La progressió d'Aleix Espargaró té continuïtat

De les paraules als fets i dels fets als registres. Aleix Espargaró va ser el millor català de Moto2 en la jornada d'ahir. No només perquè va ser qui va marcar un millor registre entre els pilots del país, sinó que –i això és el realment important– va ser capaç de rodar tot el matí en uns temps constants i molt interessants pensant en la cursa de demà. Així, el pilot de Granollers de l'equip de Sito Pons va completar en la segona sessió vuit voltes en 1:48 i sis, les últimes, en 1:47. Un ritme que no té res a envejar als pilots que van acabar en la hipotètica primera línia (Corsi, Luthi i De Angelis). Res a veure, el seu matí, amb el que va tenir Marc Márquez. El pilot de Repsol Catalunya Caixa va caure en la sessió d'obertura quan tot just havia fet una volta, i ja no va tornar a pista. Després, en la segona –en què gairebé tots els pilots van millorar els seus registres–, el de Cervera va rodar molta estona en llocs endarrerits, prenent-s'ho amb calma, fins que ja en el tram final va poder fer tres voltes en 1:48 i un parell en 1:47. Per a Pol Espargaró també va ser un bon primer dia, tot i no poder completar més de tres voltes seguides en 1:48. Entre els 19 (primers) pilots que van acabar en menys d'un segon de diferència, Àxel Pons. Més enrere, Ricky Cardús i Tito Rabat i, encara una mica més, el debutant aquesta temporada Carmelo Morales, que tot just va poder fer el 33è temps. Tots miraran avui de millorar per no quedar gaire penalitzats en la graella de demà.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Els nostres subscriptors llegeixen sense anuncis.

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)