Motociclisme

MOTOR / GRAN PREMI DE CATALUNYA DE MOTOCICLISME 125 cc

Viñales, segon després d'una sanció de 20 segons a Zarco, que havia guanyat

Va ser líder nou voltes abans d'haver d'afluixar per culpa del pneumàtic

Maverick Viñales
«En la primera meitat de cursa tenia una moto perfecta però quan la pista s'ha anat eixugant ha començat a derrapar. Tenia reglatges pensats per l'asfalt mullat i m'he quedat sense goma al darrere. Hem demostrat que Le Mans no va ser casualitat»

Mave­rick Viñales no serà campió aquest any perquè el guardó sem­bla pre­des­ti­nat a Nico Terol, però ja és el pilot més seguit del vuitè de litre, ocupa el quart lloc, a set punts del segon, i segur que llui­tarà pel sub­cam­pi­o­nat. Ahir, segon podi con­se­cu­tiu després d'un ter­cer lloc que es va con­ver­tir en segon per la pena­lit­zació de 20 segons al francès Johann Zarco, que havia gua­nyat fent fora de la pista Nico Terol. Els seus incon­di­ci­o­nals vin­guts de Roses van tenyir de groc les gra­des i van fer festa grossa. I no serà l'última.

Espe­ro­nat per la victòria a Le Mans i amb la visita a la gra­e­lla de la seva patro­ci­na­dora, Paris-Hil­ton, Viñales va apro­fi­tar la pri­mera bai­xada del cir­cuit per situar-se líder (havia avançat Fau­bel en la sor­tida) arris­cant molt amb pneumàtics de sec amb la pista encara molt humida. Va pro­var de mar­xar i en la ter­cera volta tenia un segon de marge sobre Terol, però la pista s'anava eixu­gant i el pilot de Roses, amb un ajus­ta­ment de com­promís, va anar patint cada cop més. Fins a la volta 9 va aguan­tar a davant, però a par­tir del moment que Terol i Zarco el van superar va inten­tar seguir el ritme fins que –amb el pneumàtic poste­rior molt degra­dat– no va poder aguan­tar l'1:53 i des del mur li van indi­car que con­servés perquè Fol­ger estava a nou segons. A més de ràpid i jove, és llest.

Plou sobre mullat.
L'acció de Zarco sobre Terol en l'última volta va aca­bar mala­ment per al francès. Va fer un inte­rior a l'alcoià en el revolt d'entrada a meta, que tots dos van fer en paral·lel. El pro­blema va ser que l'últim metre de la pista el va ocu­par Zarco i Terol es va veure per sobre del piano. Zarco tenia el tri­omf a l'abast però va come­tre l'error de cor­re­gir la seva tra­jectòria més cap a la gespa i enviar-hi Terol, en una acció molt peri­llosa que la direcció de cursa va resol­dre en menys de tres minuts: com que no li podia apli­car un pas pel car­rer de boxs –com a Simon­ce­lli a Le Mans– el va cas­ti­gar amb la pèrdua de temps esti­mada (20 segons). Un altre cop, l'ombra de Sic es feia pre­sent, ni que fos en el vuitè de litre. Sense la polèmica gene­rada a Moto GP pot­ser no s'hau­ria estat tan ful­mi­nant.

CLASSIFICACIONS

125 cc
1r Nico Terol (Aprilia)
42:29.647
2n Maverick Viñales (Aprilia)
a 10.356
3r Jonas Folger (Aprilia)
a 15.260
4t Sandro Cortese (Aprilia)
a 15.670
5è Efrén Vázquez (Derbi)
a 15.942
6è Johann Zarco (Derbi)
a 19.758
7è Héctor Faubel (Aprilia)
a 26.490
8è Sergio Gadea (Aprilia)
a 26.681
9è Adrián Martín (Aprilia)
a 36.134
10è Jakub Kornfeil (Aprilia)
a 36.776
11è Danny Kent (Aprilia)
a 37.936
12è Louis Rossi (Aprilia)
a 1:10.840
13è Nikas Ajo (Aprilia)
a 1:11.704
14è Alexis Masbou (KTM)
a 1:11.798
23è Josep Rodríguez (Aprilia)
a 1 volta
Mundial
1r Nico Terol (Aprilia)
120
2n Sandro Cortese (Aprilia)
72
3r Jonas Folger (Aprilia)
68
4t Maverick Viñales (Aprilia)
65
5è Johann Zarco (Derbi)
63
6è Efrén Vázquez (Derbi)
57
7è Sergio Gadea (Aprilia)
36
8è Héctor Faubel (Aprilia)
32
24è Josep Rodríguez (Aprilia)
1
Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.