Motociclisme

MOTO GP

Intel·ligència emocional

Lorenzo és on toca ser quan Stoner perd pistonada, i frena l'embranzida del de Honda

Sempre al límit, el campió surt reforçat de Mugello i en plena pugna pel campionat

Jorge Lorenzo
«La cursa m'ha recordat els 125 cc, quan corria més amb el cor que amb el cap. Ha estat molt difícil, tant pel cansament com per l'exigència de pilotatge. A Stoner l'he vist ràpid, però després he vist que tenia dificultats. Hi ha mundial»
Andrea Dovizioso
«He vist que Casey derrapava molt i, tot i que m'ha costat, al final l'he pogut superar»
Casey Stoner
«Hem tingut un problema amb la pressió del pneumàtic. Era massa alta per la temperatura de l'asfalt i s'ha degradat molt. Són uns punts importants, però jo sóc aquí per vèncer, no per fer podis»
Dani Pedrosa
«He fet el que he pogut. Estic lluny del meu màxim però he vist que puc anar ràpid. Estic satisfet del meu ritme de cursa i quan estigui bé lluitaré pels triomfs»

No tan de pressa. Jorge Lorenzo potser no té la millor moto de la graella, però és el campió del món i fins que matemàticament ningú no ho rebati ho continuarà sent. Per això s'ha d'esperar que, com ahir a Mugello, el pilot mallorquí sempre sigui allà on s'ha de ser per aspirar al màxim. Per exemple, si com és el cas Casey Stoner té la millor moto, rere seu per si l'australià té algun problema.

Sempre rodant al límit –així s'explica que Stoner només fos capaç de posar un màxim de dos segons respecte a Lorenzo i Dovizioso en la primera part de cursa, quan l'australià volava–, el de Yamaha va poder sortir de Mugello amb una victòria que rebaixa l'efecte efervescent que semblava portar en braços Stoner. El mallorquí primer va haver de barallar-se amb Dovizioso per la segona posició i després, ja en les últimes deu voltes, va iniciar la caça i captura de la primera, veient com la Honda de Stoner començava a tenir problemes per mantenir la traçada endimoniada dels primers girs. I va ser quan faltaven sis voltes que, amb un interior net i polit, va superar l'australià, a qui va deixar enrere amb molta facilitat. No només el pilot de Yamaha va cruspir-se Stoner, sinó que també va tenir temps per fer-ho Dovi.

Molt lluny, Dani Pedrosa va entrar en vuitena posició, fatigat i penalitzat per un problema amb l'embragatge en les primeres dues voltes. I en una altra cursa, Toni Elias va reviure el seu calvari particular, entrant últim i a més de 25 segons de De Puniet, el penúltim.

CLASSIFICACIONS

Cursa
1r Jorge Lorenzo (Yamaha)
41:50.089
2n Andrea Dovizioso (Honda)
a 0.997
3r Casey Stoner (Honda)
a 1.143
4t Ben Spies (Yamaha)
a 8.980
5è M. Simoncelli (Honda)
a 9.076
6è Valentino Rossi (Ducati)
a 26.450
7è Hèctor Barberà (Ducati)
a 28.745
Dani Pedrosa (Honda)
a 32.043
9è Colin Edwards (Yamaha)
a 33.421
10è Nicky Hayden (Ducati)
a 34.724
11è Hiroshi Aoyama (Honda)
a 37.359
12è Karel Abraham (Ducati)
a 43.964
13è Álvaro Bautista (Ducati)
a 47.654
14è Randy de Puniet (Ducati)
a 48.840
15è Toni Elias (Honda)
a 1:15.299
Abandonament
Cal Crutchlow (Yamaha)
volta 6
Mundial
1r Casey Stoner (Honda)
152
2n Jorge Lorenzo (Yamaha)
133
3r Andrea Dovizioso (Honda)
119
4t Valentino Rossi (Ducati)
91
5è Nicky Hayden (Ducati)
77
6è Ben Spies (Yamaha)
74
Dani Pedrosa (Honda)
69
8è Ben Spies (Yamaha)
56
9è Hiroshi Aoyama (Honda)
53
10è Marco Simoncelli (Honda)
50
11è Hèctor Barberà (Ducati)
44
12è Karel Abraham (Yamaha)
37
13è Toni Elias (Honda)
35
Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)