Fórmula 1

Vettel, disparat cap al títol

DOBLET. Red Bull remunta el vol a Spa-Francorchamps després de tres curses sense vèncer SENSE PODI. McLaren torna a mostrar-se superior a Ferrari i Button pren el tercer lloc a Alonso a dues voltes del final

Tres curses sense guanyar i tot seguit les vacances obligades se li devien fer un període molt llarg a Sebastian Vettel, que fins al Gran Premi d'Europa, a València, havia fet del triomf poc menys que un hàbit: sis en vuit curses i dues segones posicions. Però ja se sap que fins i tot en temps de vacances el cervell està actiu. I, per descomptat, el d'Adrian Newey no és una excepció. Per això la superioritat de Red Bull en la cursa número dotze del mundial, a Spa-Francorchamps. Un circuit que ha deixat de ser una de les poques assignatures que l'equip austríac i Sebastian Vettel tenien pendents d'aprovar. Han hagut d'esperar, és cert, però ho han fet amb nota alta. Tant, que amb set victòries i un centenar de punts d'avantatge com a líder del mundial, no hi ha cap dubte que el campionat ja està sentenciat i que Vettel revalidarà el títol. L'única incertesa és saber si el celebrarà a quatre curses del final (a Corea, el 16 d'octubre), una setmana abans, al Japó, o bé si, per una sèrie de raons que satisfarien els aficionats i encara més Bernie Ecclestone el veredicte quedarà ajornat fins a les tres últimes curses.

A més del triomf de Vettel, la bona feina realitzada per Red Bull la va confirmar el doblet signat per Mark Webber després d'una sortida nefasta de l'australià –una vegada més–, esmenada amb una estratègia encertada de dues aturades –una menys que el seu company– i un ritme de cursa constant basat a prioritzar el compost més dur dels pneumàtics, ja que la degradació en els tous va crear més d'un maldecap a Vettel. Al final, però, res transcendent vistos els problemes de Fernando Alonso, que va anar perdent ritme des que va haver de muntar els pneumàtics durs –malgrat les modificacions aplicades al Ferrari, aquest continua sent el mal endèmic del monoplaça italià– i els incidents que van afectar McLaren. Lewis Hamilton va quedar fora de cursa per un accident en la volta 13 i Jenson Button, condemnat a sortir 13è després del malentès amb l'equip que dissabte li havia impedit superar la Q2 en la qualificació, va ser víctima de l'embolic múltiple que hi va haver al primer revolt i va haver de fer una aturada més de les previstes al box, per canviar l'aleró. Tot i això, la seva remuntada va ser espectacular i el podi, que fins a la penúltima volta pertanyia a Alonso, un bon premi.

La cara i la creu

Se la van endur, respectivament, Michael Schumacher i Jaume Alguersuari. L'alemany, relegat a l'última posició de sortida, va qualificar de “farcit d'emocions i avançaments” el final del cap de setmana en què va celebrar els seus 20 anys en la F-1. Nico Rosberg va encetar la festa de Mercedes liderant les dues primeres voltes, però qui va atraure l'atenció va ser Schumacher, cinquè. Per Alguersuari, en canvi, totes les expectatives de puntuar se'n van anar en orris quan Bruno Senna va ser massa optimista al primer revolt.

LA PEL·LÍCULA DE LA CURSA

Sortida. Vettel arrenca bé i Webber torna a fallar. Senna envesteix Alguersuari, que abandona amb seriosos desperfectes al seu cotxe. Col·lisió, també al primer revolt, entre els dos Lotus.
Volta 1. Rosberg, amb una arrencada impecable, supera Vettel i es posa líder. Massa és tercer, davant de Hamilton, Alonso i Buemi. Schumacher remunta 10 llocs i és 14è. Volta 2. Alonso passa Hamiton i és 3r. En la volta següent, Vettel supera Rosberg i es posa líder. Volta 3. Button i Webber s'aturen a muntar pneumàtics durs. A l'anglès li canvien el frontal del McLaren. Volta 5. Alonso i Hamilton avancen Massa. Vettel canvia pneumàtics i torna a muntar els compostos tous. Volta 8. Hamilton supera Rosberg. Alonso canvia rodes (toves). Dues voltes després ho farà Hamilton i en la següent, Rosberg (tots mantenen el compost més tou).
Volta 13. Hamilton es toca amb Kabayashi en la frenada de Combes i té un fort accident, sense lesions. Surt el cotxe de seguretat i Vettel, Schumacher i Button ho aprofiten per canviar rodes.
Volta 17. Es reprèn la cursa, amb Alonso líder. Webber, segon, cedeix el pas a Vettel en la primera frenada. Schumacher puja fins al 7è lloc, davant de Button. Volta 18. Vettel passa Alonso i recupera el lideratge. Volta 20. Rosberg avança Massa (4t). Voltes 22 a 26. Button supera Schumacher (v. 22), Sutil (v. 23), Massa (v. 24) i Rosberg ( v. 26) i es posa quart. Volta 29. Alonso és a 6 segons de Vettel quan s'atura a muntar pneumàtics durs. L'alemany, Rosberg i Massa ho faran la volta següent. Voltes 31 i 32. Última aturada de Webber i Button, que a partir d'aquest moment iniciaran l'atac a Alonso. Volta 37. Webber supera Alonso. Per radio, Mercedes dóna llibertat d'acció a Rosberg i Schumacher (5è i 6è, respectivament. Quatre voltes després Rosberg rep el missatge d'estalviar gasolina.
No parlaré malament de ningú. S'ha vist prou clar el que ha passat
Jaume Alguersuari
Toro Rosso-Ferrari
El cotxe ha estat esplèndid. En aquest sentit, decep haver acabat tercer
Jenson Button
McLaren-Mercedes
Hem anat primers o segons, però era irreal. Tard o d'hora havíem de caure
Fernando Alonso
Ferrari
He començat amb mal peu i sabent que m'hauria d'aturar aviat
Mark Webber
Red Bull-Renault
Volta 42. Button supera Alonso i l'aparta del podi. Schumacher avança Rosberg. Volta 44. Primer triomf de Vettel i Red Bull a Spa.

Hamilton admet la culpa

Lewis Hamilton va admetre tota la responsabilitat en la topada amb Kamui Kobayashi en la frenada de Combes, al final del sector més ràpid del circuit. Hamilton va canviar la trajectòria després d'avançar el Sauber del japonès, que va tocar per darrere el McLaren i el va enviar contra les tanques. “Després d'haver vist el vídeo m'he adonat que era una falta meva al cent per cent. No he deixat prou espai a Kobayashi. Em sap greu per ell i pel meu equip, que mereixen més de mi”, va comentar Hamilton, que des del primer moment s'havia pres l'afer amb filosofia. Kobayashi, per la seva banda, va dir que no havia volgut lluitar amb l'anglès després que l'avancés. “Sabia prou bé que ell era més ràpid i no tenia cap motiu per lluitar-hi. No esperava el canvi de direcció.”

Aguilera, Salvadó i Ecclestone

Què hi feien ahir al circuit de Spa Vicenç Aguilera i Sebastià Salvadó, presidents respectius del Consorci del Circuit de Catalunya i del RACC? I què hi feia Bernie Ecclestone, l'endemà d'haver estat el cap de cerimònia en el casament d'una filla seva a Roma quan en principi no se l'esperava? És de suposar que van parlar de la continuïtat del gran premi d'Espanya de F-1 al traçat de Montmeló, ara que fa dies que no se sent a dir res de les pretensions dels responsables del circuit urbà de València d'organitzar-lo ells. En declaracions a TV3, Aguilera va deixar clar que els aficionats tenen una cita amb la F-1 al Circuit de Catalunya el 13 de maig del 2012. Sí que es va saber que Bernie Ecclestone veu bé recuperar el Gran Premi de França, en alternança amb el de Bèlgica.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)