Pons mira un altre cop cap al mundial
Ral·li RACC Catalunya-Costa Daurada. L'osonenc torna a Calm Competició per intentar guanyar el grup N
La desqualificació al ral·li Villa de Llanes, per una irregularitat tècnica del Mitsubishi de RMC totalment aliena al pilot –un fet admès pel preparador del cotxe– va ser la gota que va fer vessar el got. Xevi Pons no es podia permetre acabar anticipadament i amb un regust tan amarg la temporada en què aspirava al títol estatal de ral·lis, al qual va arribar amb el títol de campió del món SWRC a la mà. Per això va fer mans i mànigues per confirmar la seva presència en el Catalunya-Costa Daurada, en què competeix amb un Mitsubishi Evo X de Calm Competició. “La marca de pneumàtics Hankook i el RACC són els únics que m'han donat suport. Feia dies que havia cursat la inscripció, sense tenir el pressupost tancat. Però amb tot el que m'ha passat aquest any havia de córrer aquest ral·li”, diu l'osonenc, que en la indumentària porta el logotip de campió SWRC, títol del qual serà rellevat per Juho Hänninen o Ott Tanak aquest cap de setmana.
Pons i Àlex Haro surten al Catalunya amb la idea de lluitar per la victòria en la categoria de producció. “La incògnita és el rendiment dels pneumàtics Hankook comparat amb els Michelin que porten els adversaris. Caldrà veure-ho”, comenta el pilot de Manlleu, que té al cap tornar a competir en el mundial, encara que sigui amb un cotxe del grup N. “Es tracta de fer un bon paper aquí –argumenta– i així intentar obrir altra vegada la porta del campionat del món. En el d'Espanya no hi veig el meu futur.”
Pons també té clar que vol esborrar definitivament una etiqueta associada a una etapa de la seva carrera esportiva. “El que no vull és que la gent em torni a veure com un pilot dels que paguen per córrer. En aquest sentit, els tres últims anys els he passat molt bé i no tinc cap intenció de tornar a fer com en altres èpoques. Vull tornar al mundial i no m'importa que sigui amb un cotxe del grup N, però sí que vull fer-ho en condicions com cal”, afirma.