Tallar les ales al campió
Red Bull obtenia avantatge de l'aprofitament aerodinàmic dels escapaments, ara prohibit
Un pilot només podrà fer un canvi de direcció per evitar un avançament
El McLaren MP4-27 presentat ahir s'ha hagut de sotmetre a la nova reglamentació tècnica del 2012, que no preveu massa canvis substancials. La norma estel·lar és la prohibició que els gasos d'escapament siguin aprofitats en benefici de l'adherència aerodinàmica a base de dirigir-los cap al difusor. Aquesta era una de les grans virtuts del Red Bull RB7 campió. Una altra carta del cotxe d'Adrian Newey tampoc serà vàlida: tenir una gestió electrònica B per utilitzar-la a una sola volta en la qualificació i maximitzar l'adherència aerodinàmica enviant encara més gasos d'escapament al difusor. A partir d'aquest any, només es permet un mapa de motor i no es podrà tocar la centraleta.
En canvi, la FIA s'ha fet enrere de permetre un sistema de suspensió activa que havia de permetre mantenir constant la distància a l'asfalt del frontal en les frenades. El desenvolupaven Lotus i Ferrari.
Per compensar la pèrdua d'adherència aerodinàmica (downforce) els pneumàtics seran un grau més tous que els del 2011. Es mantenen els quatre tipus de goma de sec, supertou (vermell), tou (groc), mitjà (blanc) i dur (platejat) juntament amb el de pluja (verd) i el de pluja extrema (blau). Tots els podran fer servir en les sessions lliures però caldrà retornar un dels onze jocs disponibles per cada cotxe just abans de la qualificació. En principi s'han de gastar més, perquè no es pugui fer tota una cursa amb un sol canvi de pneumàtics.
Prou ziga-zagues
En el reglament esportiu la modificació estel·lar és la prohibició de fer més d'un canvi de direcció per evitar un avançament. Si el pilot que ha canviat de trajectòria vol recuperar la línia ideal per traçar un revolt, ho podrà fer sempre que deixi prou asfalt lliure perquè qui el persegueix hi pugui situar el seu monoplaça. També es permetrà que, amb el cotxe de seguretat en pista, els doblats l'avancin per situar-se en els últims llocs de la cursa i no destorbar quan es reprengui. Tampoc no es permetrà participar en les sessions de pretemporada a cap equip que no hagi passat les proves de resistència als impactes.