McLaren dóna el tret de sortida
Els tres equips més forts del mundial iniciaran dimarts que ve la pretemporada amb els nous monoplaces
Les formes del nou cotxe són una evolució del seu antecessor, però a dins tot ha canviat
McLaren va presentar ahir l'MP4-27, però revelant-ne pocs detalls: que s'ha posat ordre a la part posterior i que de sota l'embolcall té poc a veure amb el seu antecessor. Ferrari mostrarà el nou cotxe demà i Red Bull ho deixa per dilluns, l'endemà de Lotus (ex-Renault). Queda ben clar, doncs, que els tres pesos més pesants de la F-1 no volen perdre ni un segon de la pretemporada limitada a només 12 dies, que començarà dimarts que ve a Jerez, ni dispersar idees com ho farà Mercedes, que esperarà fins al dia 21 a primera hora del matí al Circuit de Catalunya, just abans de l'inici de la segona tanda dels tests.
La norma diu que els McLaren són uns monoplaces molt bonics. I l'MP4-27 no n'és l'excepció. Res a veure –almenys de moment– amb el que diuen algunes veus en el sentit que aquest any tots els frontals tindran un esglaó que els farà assemblar a un cap de dofí, el disseny que avui fa una setmana va presentar Caterham. Bonic i també ràpid? El temps ho dirà, però tant Martin Whitmarsh, director de McLaren, com Jenson Button i Lewis Hamilton, els pilots, hi creuen. “Ens hem fixat uns objectius elevats i si hi arribem estarem en condicions de lluitar pel títol”, diu Whitmarsh, que també afirma que “el cotxe que rodarà a Austràlia serà ben diferent d'aquest”. No calia ni dir-ho, i menys encara quan a la ment hi ha ben present la difícil pretemporada del 2011.
“Espero que arribem aviat ben amunt, ja des dels primers entrenaments a Jerez”, assenyala Button, que expressa sense embuts la seva malfiança envers el nou cotxe de Red Bull i considera que “el més important serà fer molts quilòmetres per arribar al primer gran premi amb serenitat, sense inquietud”. Hamilton, per la seva banda, declara que “pensar en tota la feina realitzada en aquest cotxe és una font de motivació i inspiració”. Aquesta serà la 18a temporada de l'associació de McLaren i Mercedes com a motorista, a la qual Whitmarsh es va referir ahir per negar els rumors que McLaren podria construir els seus propis propulsors per promocionar els seus cotxes de carretera: “Respectem molt Ferrari, però fem les coses a la nostra manera”.