Fórmula 1

La FIA dóna per bo l'aleró posterior del Mercedes

Fórmula 1. Red Bull i Lotus interpreten que l'efecte de l'ara denominat conducte S és conseqüència d'una intervenció manual del pilot, pel sol fet d'activar l'aleró posterior mòbil

L'aleró posterior del Mercedes i el denominat conducte S que inclou va ser un dels temes de conversa ahir al pàdoc del circuit de Sepang, on aquest cap de setmana es disputarà la segona prova del mundial de F-1. Diumenge passat, a Melbourne, Red Bull i Lotus van expressar les seves reticències a la legalitat del conducte d'aire que actua en paral·lel amb la mobilitat de l'aleró posterior (DRS) i van demanar un aclariment a la FIA abans d'aquesta segona cursa. Red Bull i Lotus sustenten els seus arguments en què el pilot intervé manualment per activar el DRS i que, per tant, l'efecte derivat del conducte S és conseqüència d'una intervenció manual, expressament prohibida.

La FIA, però, es manté ferma en la legalitat del sistema de Mercedes, ja que la canalització d'aire cap al conducte S és activada de manera totalment passiva i fins i tot va una mica més enllà. “No té parts mòbils ni interactua amb la suspensió ni amb la direcció”, defensa Charlie Whiting, director tècnic de la federació, en declaracions a Autosport. Una decisió que ha generat dues possibilitats: que els equips treballin desenvolupant el seu propi dispositiu i l'enllesteixin com abans millor o bé que Red Bull i Lotus persisteixin en la idea d'una presumpta irregularitat i presentin reclamació contra Mercedes un cop disputada la cursa d'aquest cap de setmana.

Si el conducte S respon com cal, els Mercedes tindran un factor molt important al seu favor en les dues llargues rectes del traçat de Sepang, més en la qualificació que en la cursa, durant la qual només hi haurà una zona d'activació del DRS. Ara bé, tenint en compte que es tracta del que per a molts és el gran premi més dur de la temporada en un circuit difícil, amb una gran varietat de revolts i que no té res a veure amb el de Melbourne, no es pot descartar res. Que McLaren torni a imposar el ritme, que Red Bull minimitzi les diferències o que Mercedes i Lotus els plantin cara. El que sembla impossible és veure Ferrari al nivell d'aquests quatre equips, malgrat que ara hi ha la incògnita de saber si el xassís que estrenarà Felipe Massa amaga alguna diferència. Pel que fa a Pedro Martínez de la Rosa i HRT, les prioritats seran millorar la direcció assistida del nou cotxe i enllestir el DRS, sense el qual tindran molt difícil qualificar-se per a la cursa.

Tenim una innovació que ens millora una mica el rendiment, però amb això no n'hi ha prou
Hem de millorar en ritme de cursa. Tenim bones idees de com fer-ho
Michael Schumacher
MERCEDES BENZ
La cursa del desenvolupament entre els equips serà la que determinarà el campionat
Lewis Hamilton
McLAREN-MERCEDES
Qui sap què podem fer. Ningú creia que acabéssim cinquens a Austràlia
Fernando Alonso
FERRARI
Estic convençut que lluitarem pel títol. Hem de mantenir la concentració i treballar més que els altres
La temporada és molt llarga i no hi ha cap motiu per tenir por. Estem motivats i tenim ambició
Sebastian Vettel
RED-BULL RENAULT
L'objectiu és classificar-nos. No n'hi ha cap altre. Veig l'equip fort i molt motivat
Pedro M. de la Rosa
HRT-COSWORTH
Després de guanyar un gran premi, l'objectiu per al següent és el mateix, repetir
Jenson Button
McLAREN-MERCEDES
El circuit m'agrada molt, és ràpid i fluid. El més delicat són els pneumàtics, però no crec que ens portin problemes
si
Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)