La FIA dóna per bo l'aleró posterior del Mercedes
Fórmula 1. Red Bull i Lotus interpreten que l'efecte de l'ara denominat conducte S és conseqüència d'una intervenció manual del pilot, pel sol fet d'activar l'aleró posterior mòbil
L'aleró posterior del Mercedes i el denominat conducte S que inclou va ser un dels temes de conversa ahir al pàdoc del circuit de Sepang, on aquest cap de setmana es disputarà la segona prova del mundial de F-1. Diumenge passat, a Melbourne, Red Bull i Lotus van expressar les seves reticències a la legalitat del conducte d'aire que actua en paral·lel amb la mobilitat de l'aleró posterior (DRS) i van demanar un aclariment a la FIA abans d'aquesta segona cursa. Red Bull i Lotus sustenten els seus arguments en què el pilot intervé manualment per activar el DRS i que, per tant, l'efecte derivat del conducte S és conseqüència d'una intervenció manual, expressament prohibida.
La FIA, però, es manté ferma en la legalitat del sistema de Mercedes, ja que la canalització d'aire cap al conducte S és activada de manera totalment passiva i fins i tot va una mica més enllà. “No té parts mòbils ni interactua amb la suspensió ni amb la direcció”, defensa Charlie Whiting, director tècnic de la federació, en declaracions a Autosport. Una decisió que ha generat dues possibilitats: que els equips treballin desenvolupant el seu propi dispositiu i l'enllesteixin com abans millor o bé que Red Bull i Lotus persisteixin en la idea d'una presumpta irregularitat i presentin reclamació contra Mercedes un cop disputada la cursa d'aquest cap de setmana.
Si el conducte S respon com cal, els Mercedes tindran un factor molt important al seu favor en les dues llargues rectes del traçat de Sepang, més en la qualificació que en la cursa, durant la qual només hi haurà una zona d'activació del DRS. Ara bé, tenint en compte que es tracta del que per a molts és el gran premi més dur de la temporada en un circuit difícil, amb una gran varietat de revolts i que no té res a veure amb el de Melbourne, no es pot descartar res. Que McLaren torni a imposar el ritme, que Red Bull minimitzi les diferències o que Mercedes i Lotus els plantin cara. El que sembla impossible és veure Ferrari al nivell d'aquests quatre equips, malgrat que ara hi ha la incògnita de saber si el xassís que estrenarà Felipe Massa amaga alguna diferència. Pel que fa a Pedro Martínez de la Rosa i HRT, les prioritats seran millorar la direcció assistida del nou cotxe i enllestir el DRS, sense el qual tindran molt difícil qualificar-se per a la cursa.