Vettel fa pujar el termòmetre
L'alemany s'escapa en la sortida i obté el seu primer triomf amb volta ràpida inclosa
Vettel és el quart guanyador i el quart líder en quatre curses
El doble podi de Lotus fa pensar que encara hi haurà més vencedors
La F-1 arribarà al Circuit de Catalunya amb una igualtat, una imprevisibilitat i una emoció que faran del gran premi de casa nostra una cita imprescindible per una llista llarguíssima de raons. En síntesi: quatre curses disputades, quatre pilots guanyadors, quatre monoplaces guanyadors, quatre líders. I el cercle encara no s'ha tancat, perquè a part de la tornada de Vettel –posició preferent, victòria i volta ràpida– i Red Bull en el primer pla, el podi de Kimi Räikkönen i Romain Grosjean és símptoma que amb un Lotus també es pot aspirar a tot.
Com va passar amb Button i Alonso, el triomf de Vettel el situa líder del campionat. Red Bull ha fet un pas endavant important, sembla que a conseqüència d'uns apèndixs aerodinàmics situats en la zona dels escapaments que van instal·lar just abans de la qualificació de dissabte. Seran imitats.
A Xangai els tres primers (Rosberg, Button i Hamilton) anaven propulsats per motors Mercedes. Ahir, els quatre primers equipaven motors Renault que van treure profit del seu parell a baixes voltes per proporcionar tracció als Red Bull, però sobretot als Lotus, que, a més, va demostrar que no maltracta els pneumàtics ni en el cas d'un pilot tan agressiu com Räikkönen, que, a més, va haver de pilotar sense contemplacions des del principi (sortia onzè). El dubte de si en determinats moments Vettel va gestionar l'avantatge és real, però, sobre la competitivitat dels cotxes anglesos, no n'hi ha cap. Ja ho eren, però no ho havien traduït en resultats.
McLaren, amb la llufa
El vuitè lloc de Lewis Hamilton és un balanç pobre per a McLaren, que liderava les classificacions. Però havent perdut segons en dos pit-stop –sempre amb la roda posterior esquerra–, el resultat de l'exlíder es dóna per bo, tot i que sorprèn la facilitat amb la qual el van devorar els Lotus. Jenson Button va fer un zero perquè quan volia el setè lloc de Di Resta va punxar un pneumàtic –un fragment d'un aleró seu– i tot seguit va haver de plegar amb els escapaments i el diferencial avariats.
El guanyador de Xangai, Nico Rosberg, no va sortir bé; sempre va ser dels primers a canviar pneumàtics i no va treure profit del joc extra de tous que s'havia guardat. Però els Mercedes no estaven al nivell dels Red Bull ni dels Renault. Schumacher, que havia sortit del fons de la graella perquè li van canviar la caixa de canvis, va remuntar fins a l'onzè lloc, però a partir d'aquí, cap cotxe era inferior. Al final va puntuar per la retirada de Button.
Ferrari fa el que pot
Dos pilots van plantejar la cursa a dues aturades, Paul Di Resta i Kamui Kobayashi. Si bé el de Force India se'n va sortir –cedint algun lloc al final però amb un bon botí (sisè)–, el japonès de Sauber va haver de claudicar i fer un tercer canvi que li va arruïnar la cursa. Di Resta va ser capaç de resistir l'empenta final de Fernando Alonso, que, tot i que a mitja cursa va ser amenaçat fins i tot per Felipe Massa, va tornar a esprémer al màxim un Ferrari que necessita canvis. Com a mínim, Massa va poder estrenar el caseller de punts.
Els Williams, protagonistes a Sepang i Xangai, no van acabar la cursa, però ni Maldonado ni Senna van estar mai en condicions de lluitar per res. Ferrari necessita canvis, i Toro Rosso i HRT, també. De la Rosa i Karthikeyan van tornar a ser els últims que van creuar la meta i, si bé en qualificació es poden barallar amb els Marussia, queda clar que en cursa encara no.
LA PEL·LÍCULA DE LA CURSA
Sortida. Vettel s'escapa de seguida; Alonso salta al 5è lloc; Massa, al 8è, i Räikkönen i Schumacher guanyen posicions. Rosberg cau al 8è lloc i Ricciardo, que sortia 6è, s'enfonsa per una topada. Punxada de Kovalainen.Per oblidar
Les circumstàncies socials que han envoltat el GP i l'alineament d'Ecclestone amb el règim local; Todt també hi era per fer-los costat
Per emmarcar
Kimi Räikkönen i Romain Grosjean van fer pujar els Lotus al podi i en molts moments de la cursa van ser tan o més ràpids que els Red Bull
Sense incidents remarcables
Enmig d'un desplegament discret en les formes però espectacular en efectius, el gran premi va discórrer sense cap alteració. Al final, això sí, un grup reduït de manifestants va aconseguir desplegar pancartes de protesta en la zona comercial, fora del recinte esportiu estricte i de l'abast de les càmeres de televisió. En pocs instants van ser envoltats per policies uniformats i de paisà i van ser reduïts i introduïts en vehicles policials. Es temia algun tipus de boicot durant la cursa, que es va disputar amb una presència de públic molt escassa.