Ral·lis

Els de casa, a veure-les venir

Ral·li RACC Catalunya-Costa Daurada. La pluja en l'etapa de terra juga una mala passada als catalans

Feia més d'un any que Albert Llovera no corria un ral·li d'asfalt, i l'andorrà esperava amb candeletes l'arribada de l'etapa d'avui per tornar a gaudir del pilotatge a fons del seu Abarth Grande Punto S2000 sobre l'asfalt traçador del Catalunya-Costa Daurada, que a ell li “agrada molt”.

Malauradament, al penúltim tram de la jornada d'ahir (la segona passada pels 44 quilòmetres de Terra Alta) va haver de retirar-se per sortida de pista. S'haurà de veure si pot tornar a la cursa acollint-se a la modalitat Rally 2.

“Ha estat molt més difícil del que em pensava”, va reconèixer Llovera. “Per començar, els pneumàtics que duia no eren els adequats”, va afegir. Llovera va muntar pneumàtics durs, “i no hi havia manera de traccionar ni, sobretot, de frenar”. No els va poder canviar pels tous fins a l'assistència, al final dels tres primer trams. Altres pilots duien dues rodes toves de recanvi i van poder jugar combinant-les amb les dures, però Llovera sols porta una roda de recanvi, perquè ja ha de carregar prou pes addicional per la cadira de rodes i l'equipament que porta per pilotar amb les mans.

L'altre pilot català participant en una categoria del mundial, Josep M. Membrado, també va patir de valent ahir.

“Està molt complicat, no estic acostumat a això”, va reconèixer. El pilot del RACC, que corre convidat dins el certamen PWRC amb un Mitsubishi Lancer EvoX, va trencar el diferencial del darrere al segon tram, o sigui, que va haver de fer un tram i mig només amb tracció al davant, abans de poder canviar la peça a l'assistència. “Ja sabíem que aquesta gent correria molt. Nosaltres som aquí per gaudir i passar-nos-ho bé”, va concloure.

Amb el mateix cotxe, però fora de la categoria PWRC, Carles Llinàs va assegurar que “amb no res estaves fora de la pista”. “L'objectiu del nostre segon Catalunya és fer els tres dies amb el cotxe intacte”, va explicar. A partir d'avui, als trams d'asfalt, tots ells gaudiran més.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)