La pluja ho capgira tot
Ral·li RACC Catalunya-Costa Daurada. Un dia passat per aigua fa de l'etapa de terra del Catalunya una prova de supervivència. Ostberg en surt com a líder, però Loeb està a l'aguait
Sébastien Loeb no n'acostuma a fer gaires, d'errades, però en el Ral·li Catalunya-Costa Daurada d'enguany en va fer una de grossa, el dia abans de començar la prova, a Barcelona. Convençut que per aquestes contrades mai no hi plou –tot i que aquest any la prova es disputa més tard, al novembre–, va decidir sortir el més enrere possible en l'etapa d'ahir, sobre terra. Era la posició més favorable... si no plovia.
Un privat al capdavant
La pluja, però, va arribar amb força en el segon tram i ho va capgirar tot: Mads Ostberg i Ott Tänak, els pilots ràpids que sortien més endavant, van marcar el millor temps, empatats, i van passar a dominar la classificació amb els seus Ford Fiesta privats, davant els Citroën de Mikko Hirvonen i Loeb. I això que Ostberg es va equivocar muntant els pneumàtics durs i, a més, va fer una virolla en el tercer tram. A la tarda, amb més pluja i força més fang sobre les pistes, el noruec va mantenir el to i va tornar a Port Aventura amb 27 segons d'avantatge sobre Loeb, que en la segona passada pels trams de Pesells i Terra Alta va avançar el seu company i Tänak, que va tenir problemes de frens i un parell d'ensurts. Amb dues etapes sobre asfalt a partir d'avui, l'alsacià haurà de córrer de valent per mantenir-se imbatut en el Catalunya-Costa Daurada.
Abandonaments a dojo
Amb la pluja, les pistes de terra van quedar força delicades per al pilotatge, i això va provocar un seguit de sortides de pista entre els capdavanters. Al segon tram, Thierry Neuville (Citroën), Petter Solberg (Ford) i Andreas Mikkelsen(Skoda) van picar contra la mateixa pedra. En el tercer, Dani Sordo (Mini) i Hayden Paddon (Skoda) se'n van anar fora de la pista en empassar-se la frenada del mateix revolt. I en el cinquè, Ievgueni Novikov (Ford) va sortir de la pista després d'haver marcat el millor temps en el quart tram. Per acabar-ho d'adobar, Sébastien Ogier (Skoda) va abandonar per avaria mecànica abans del tram urbà de Salou.
Breen té ben encarat el títol de SWRC
Craig Breen (Ford Fiesta S2000) ja té a mig coll el títol mundial de la categoria SWRC,ja que el seu màxim rival, Per-Gunnar Andersson (Proton Satria Neo S2000) l'ha deixat sol al capdavant del Ral·li RACC amb un avantatge superior als tres minuts i mig. El suec va començar dominant amb autoritat, però al tercer tram va trencar un palier i va perdre un minut i mig, i en el cinquè va cometre un error que el va despenjar definitivament. “Breen ja pot estar tranquil”, va reconèixer Andersson. Per si no fos prou, amb les baixes entre els pilots capdavanters, Breen ocupa una fantàstica sisena posició absoluta.
Pel que fa a la categoria PWRC, la classificació actual donaria el títol a Benito Guerra (Mitsubishi Lancer Evo X). El mexicà va assegurar que l'etapa d'ahir va ser digna d'un ral·li "per a homes". Guerra va perdre vint segons quan va atrapar Albert Llovera cap al final del segon tram, i arrossega una penalització de deu segons en el primer tram, per un malentès sobre si havia de sortir dos o tres minuts després de Llovera. El líder provisional és Marcos Ligato (Subaru Impreza), que per guanyar el títol necessita que Guerra acabi com a màxim cinquè. Segon és el canari Yerai Lemes (Mitsubishi), sensacional ahir, a tan sols onze segons de Ligato.