LA CRÒNICA
Montjuïc no es pot perdre
El que dissabte passat al matí havia començat com una gran festa per reviure el que va ser el circuit de Montjuïc es va tòrcer de cop i volta cap a dos quarts de dotze. Un control va resultar ferit de gravetat en un accident imprevisible, al revolt de la Rosaleda, i els fets van dur l'organització, Rally Classics, a cancel·lar el Barcelona Montjuïc Revival, un esdeveniment que veia la llum després de tres anys de feina.
Fins aquell moment, tot estava sortint a cor què vols. Hi havia detalls per polir, com no podia ser d'una altra manera en tractar-se d'una primera edició d'una aventura força complexa. De fet, la prova va començar amb retard, mentre els organitzadors, l'Ajuntament i la Guàrdia Urbana donaven els últims tocs a les estrictes mesures de seguretat previstes per dur a terme una sèrie de mànigues de demostració. Amb tot, el Barcelona Montjuïc Revival estava aconseguint l'objectiu que es tornés a sentir el rugit dels motors al llegendari traçat del parc de Montjuïc. D'això es tractava.
Els que van tenir l'oportunitat de rodar pel circuit, i els moltíssims aficionats que van poder tornar a veure i sentir cotxes i motos clàssics en un escenari que és l'enveja de Mònaco, van viure un somni fugaç que seria una llàstima que s'acabés esfondrant per un succés lamentable però fortuït, i en cap cas degut a mancances en la seguretat del traçat, ja que a la zona en qüestió hi estava prohibida la presència de públic, tret dels membres de l'organització.
Es va produir un accident i com a tal s'ha d'assumir, però això no pot aigualir la il·lusió de tanta gent, perquè Montjuïc és un patrimoni de la ciutat de Barcelona que s'ha de defensar.
Com a últim guanyador del gran premi de fórmula 1 a Montjuïc (l'any 1975), Jochen Mass, de 66 anys, va ser el convidat d'honor de l'organització, i ho tenia clar: “Això és millor que Mònaco; no sabeu el que teniu aquí”, va assegurar. L'expilot alemany va explicar a El 9 Esportiu la raó de ser d'un esdeveniment d'aquestes característiques. “Aquests cotxes se'ls ha de fer sortir de tant en tant. Un cap de setmana com aquest és una cosa meravellosa: porta records i atreu la gent”, va afirmar. Com a suggeriment als organitzadors, Mass va dir que un esdeveniment així no necessàriament ha de ser anual. “És una gran idea i es podria fer cada dos anys”, va apuntar.
L'organització, amb el seu president, Àlex Romaní, al capdavant, està decidida a continuar treballant per tal de fer reviure l'ambient que es vivia dissabte al matí al pàdoc (situat a l'avinguda Maria Cristina) i al conjunt del traçat. “Poder circular a Montjuïc no té preu”, deia un dels pilots participants, mirant de resumir un sentiment generalitzat entre els apassionats del motor. “Barcelona necessita una cosa així i seria una llàstima que això es perdés”, hi va afegir un altre corredor.
A curt termini, el més important és l'estat del ferit; mirant més enllà, el que s'ha de evitar tant sí com no és que el mateix Montjuïc en sigui una altra víctima.