Ogier ha agafat la batuta del mundial de ral·lis
Motor. Amb Loeb o sense Loeb, el cap de files de Volkswagen no baixa de dalt de tot del podi, i ja gaudeix d'un sòlid avantatge en el campionat
El ral·li de Mèxic (tercera cita del mundial d'aquest any) era la primera prova sobre terra del nou VW Polo R WRC. “No sabíem el que ens podríem trobar”, va reconèixer el director de Volkswagen Motorsport, Jost Capito. En acabar el ral·li, diumenge passat a Guanajuato, el que la marca es va trobar va ser el segon triomf consecutiu de Sébastien Ogier, que s'escapoleix al capdavant d'un campionat en què, ara com ara, no s'entreveu qui li podrà plantar cara.
El segon de la classificació provisional encara és Sébastien Loeb, que no compta en la lluita pel títol perquè té un programa de tan sols quatre ral·lis en l'any del seu comiat de la categoria. I és del tot impensable que Citroën li demani que s'ho repensi: Loeb ja ha posat les mans fins als colzes en la seva segona vida esportiva, als circuits.
El factor Ogier
Més que la victòria en si, el que sorprèn del triomf d'Ogier a Mèxic és el domini abassegador que va exercir en un ral·li que, a priori, hauria d'haver estat de tempteig per a VW, en el primer any al WRC. “Mai no ens ho hauríem imaginat”, va afirmar Capito, perquè el de Mèxic és un ral·li dur per a la mecànica, amb temperatures de fins a 30 ºC i a més de 2.000 metres d'altura, un fet que redueix fins a un 30% el rendiment del motor. Amb tot, Ogier va ser el més ràpid en 16 dels 23 trams disputats. “El factor Ogier és el que va marcar la diferència”, va sostenir Capito, que es desfà en el elogis cap al pilot.
L'únic ensurt tècnic de la marca va ser el matiner abandonament del segon cotxe, el de Jari-Matti Latvala, en trencar un braç de la suspensió després de picar amb una pedra “grossa com un meló”, segons el finlandès. “Són coses que passen quan un cotxe nou corre el seu primer ral·li sobre terra”, va reconèixer Capito. “Això ens ha demostrat que encara podem millorar el Polo”, hi va afegir, qui sap si en to d'amenaça.
I si el Polo encara té marge de millora –es noten les mans de Carlos Sainz en la posada a punt del vehicle– i Ogier encara no ha tocat sostre, la previsible reacció dels rivals potser arribarà tard.