SERGI CANAMASAS
PILOT DE GP2
“Algun dia correré el Dakar i Le Mans”
Canamasas treballa amb l'equip Caterham i acarona el somni d'arribar a la F-1
“La GP2 és molt difícil, s'ha de fer tot a la primera”
Tinc possibilitats de participar en el test de joves pilots [al juliol, a Silverstone] i després fins i tot podria fer algun divendres de GP
L'únic pilot català en la GP2 és Sergi Canamasas (Barcelona, 30-4-1988), que hi va debutar l'any passat i ara corre amb el filial de l'equip Caterham de F-1.
Què n'espera, d'aquest segon any en la GP2?
L'any passat va ser d'adaptació; aquest any espero molt més. Estic en un equip amb més recursos, amb un lligam amb l'equip Caterham de F-1, i espero treure'n profit.
Quina relació hi té, vostè, amb l'equip Caterham de F-1?
Sóc el pilot de desenvolupament del cotxe de F-1 [junt amb el seu company en la GP2, Alex Rossi]. Això es tradueix en fer proves en el simulador per a la posada a punt del F-1, i també fer tests aerodinàmics.
Té confirmat que en farà algun, de test aerodinàmic?
Sí. La setmana que ve potser en faré un; si no, més endavant.
I en el test de joves pilots que s'ha de fer a Silverstone, al juliol, hi ha alguna possibilitat que hi sigui?
Sí, de possibilitats n'hi ha, però s'ha de trobar un acord amb l'equip. N'estem parlant. Després fins i tot podria fer algun divendres de GP.
Ara com ara, vostè és l'únic pilot català en la GP2. Com s'ho ha fet?
És un honor ser aquí representant Catalunya. Fa falta un patrocini esportiu molt important, i jo he tingut la sort de poder-lo trobar.
Molta gent potser no sap ben bé qui és Sergi Canamasas...
Sergi Canamasas és un xicot molt obert i molt simpàtic. La gent que em coneix diu que sóc molt afable. La veritat és que gaudeixo molt en les curses. És la meva passió i el que sempre he dut a dins.
I el seu objectiu és la F-1?
És l'objectiu de la carrera esportiva de qualsevol pilot de monoplaces. Estic a la GP2, que és l'esglaó just per sota de la F-1. Per tant, sí.
És un campionat difícil, la GP2...
Molt difícil. Hi ha un nivell de pilotatge bastant alt. El fet de rodar només mitja hora els divendres abans de la qualificació encara ho fa més difícil. S'ha de fet tot a la primera.
A vostè l'han penalitzat bastant, a les curses. El guanyen les ganes?
És un tema que no acabo d'entendre. Potser tinc un imant. No, és una categoria en què els comissaris han de ser estrictes, perquè els pilots són força agressius. Per mi, algunes decisions s'agafen amb pinces, però és veritat que a vegades és bo ser estricte perquè la categoria no es torni boja, però sense perdre de vista la filosofia de les curses, que és atacar i tenir joc a la pista.
F-1 a banda, s'hi veu, de professional en una altra categoria?
Ara mateix no m'ho plantejo, perquè l'objectiu és aquest. De moment no vull pensar en res més.
Hi ha alguna categoria que, des de fora, l'atregui especialment?
N'hi ha dues que sempre m'han atret, per quan em retiri. El Dakar té alguna cosa especial. I després Le Mans. Aquestes curses m'agradaria fer-les un dia o un altre.
Notícies relacionades
Escriure un comentari
Identificar-me.
Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar.
Vull ser usuari verificat.
Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.