Fórmula 1

Mercedes, com en els vells temps

Mercedes ocupa la primera línia de la graella amb Rosberg i Hamilton, un fet que no passava des del 1955

Vettel i Räikkönen surten davant d'Alonso i el finlandès causa respecte amb una demostració de poder amb el pneumàtic dur

Pérez entra en la Q3 i Button en queda fora per primera vegada

Aquesta tem­po­rada, Mer­ce­des s'ha espe­ci­a­lit­zat en els dis­sab­tes. De les cinc qua­li­fi­ca­ci­ons dis­pu­ta­des, ha domi­nat les tres últi­mes, (una amb Hamil­ton i dues amb Ros­berg), però és que ahir va obte­nir un doblet que per­metrà que les noves flet­xes pla­te­ja­des bri­llin des de la pri­mera fila. Lle­tres gros­ses que no es lle­gien des del 10 de setem­bre de 1955 quan, en l'últim GP abans de la reti­rada de l'equip ale­many, Juan Manuel Fan­gio, Stir­ling Moss i Karl Kling van situar aquells W196 sense ale­rons pri­mer, segon i ter­cer a Monza.

L'endemà, l'equip de l'estre­lla també va fer doblet, amb Fan­gio i Piero Taruffi –que havia sor­tit novè–, però costa de creure que aquest esce­nari es pugui repe­tir avui. Si més no, perquè el W04 actual és tan ràpid a una volta com devo­ra­dor de pneumàtics en cursa. A Bah­rain, Mer­ce­des va pre­pa­rar la qua­li­fi­cació per a l'impacte publi­ci­tari que podia tenir una posició pre­fe­rent, sabent que en cursa pati­rien. Ara hi ha indi­cis per creure que també han pen­sat en la cursa.

En la Q3, Ros­berg ja va fer un pri­mer intent en 1:20.874 que li hau­ria ser­vit per fer la pole. Cap dels altres que van sor­tir a l'inici (Räikkönen, Alonso, Massa i Gros­jean) es van acos­tar-se a l'1:21.0. Vet­tel, Web­ber, Pérez i Hamil­ton es van estal­viar el pri­mer intent i Di Resta va sor­tir i va tor­nar a entrar. En el segon intent, amb tot­hom a pista, Ros­berg va reta­llar una dècima i només Hamil­ton va bai­xar d'1:21. Sem­blava que Alonso i Räikkönen podrien fer-ho, però en el sec­tor final se'ls va esca­par.

Entre tres

El paper de gua­nya­dors poten­ci­als sem­bla reser­vat als Red Bull, Lotus i Fer­rari i, sin­gu­lar­ment, Vet­tel, Räikkönen i Alonso. De tots tres, l'ale­many va tor­nar a endur-se el premi –ter­cer lloc i cos­tat net– pre­nent el risc habi­tual de fer una sola temp­ta­tiva, perquè Red Bull ja havia com­promès dos jocs de pneumàtics tous entre la Q1 i la Q2. La cursa, com és habi­tual, es jugarà amb els durs, que estan gai­rebé intac­tes. També van estal­viar Alonso i Massa que, a més, dis­po­sen d'un cotxe un punt més con­sis­tent. L'asturià va ser cinquè –el seu pit­jor resul­tat de l'any, jun­ta­ment amb Austràlia–, però a una dècima i mitja tan sols de Vet­tel.

Però per bones sen­sa­ci­ons, les de Kimi Räikkönen. No tant per la Q3 –cla­vada de rodes en el pri­mer intent i tres dècimes de rebaixa en el segon– com per la demos­tració que va fer amb el pneumàtic dur en la Q2. Això vol dir que té algu­nes vol­tes menys de vida, però si Lotus estal­via una atu­rada (en serien dues), la segona victòria és a l'abast.

Rere els segons pilots de Fer­rari i Gros­jean, en la Q3 es van colar aquest cop Ser­gio Pérez (per segon cop aquest any) i Paul di Resta. La víctima il·lus­tre va ser Jen­son But­ton, per pri­mer cop fora dels deu pri­mers aquest curs, per una blo­cada de rodes.

El resultat és decebedor: senzillament, som massa lents
Nico Hülkenberg
sauber-ferrari
He fet una errada i he aixecat el peu per conservar els pneumàtics
Romain Grosjean
lotus-renault
Estic decebut amb la meva volta en la Q3, però tota la resta ha anat bé
Mark Webber
red bull-renault
No crec que puguem fer menys aturades que la resta de cotxes
Kimi Räikkönen
lotus-renault
El desgast dels pneumàtics serà decisiu. Tant de bo que això ens vagi bé
Paul di Resta
force india-mercedes
En una volta el cotxe no és prou ràpid, però el nostre punt fort és la cursa
Fernando Alonso
ferrari

LA GRAELLA DE SORTIDA

1r Nico Rosberg (Mercedes) 1:20.718 2n Lewis Hamilton (Mercedes) 1:20.972 3r Sebastian Vettel (Red Bull-Renault) 1:21.054 4t Kimi Räikkönen (Lotus-Renault) 1:21.177 5è Fernando Alonso (Ferrari)) 1:21.218 6è Romain Grosjean (Lotus-Renault) 1:21.308 7è Mark Webber (Red Bull-Renault) 1:21.570 8è Sergio Pérez (McLaren-Mercedes) 1:22.069 9è Felipe Massa (Ferrari) 1:21.219 * 10è Paul Di Resta (Force India-Mercedes) 1:22.233 11è Daniel Ricciardo (Toro Rosso-Ferrari) 1:22.127 12è Jean-Éric Vergne (Toro Rosso-Ferrari) 1:22.166 13è Adrian Sutil (Force India-Mercedes) 1:22.346 14è Jenson Button (McLaren-Mercedes) 1:22.355 15è Nico Hülkenberg (Sauber-Ferrari) 1:22.389 16è Valtteri Bottas (Williams-Renault) 1:23.260 17è Pastor Maldonado (Williams-Renault) 1:23.318 18è G. Van der Garde (Caterham-Renault) 1:24.661 19è Esteban Gutiérrez (Sauber-Ferrari) 1:22.793 ** 20è Jules Bianchi (Marussia-Cosworth) 1:24.713 21è Max Chilton (Marussia-Cosworth) 1:24.996 22è Charles Pic (Caterham-Renault) 1:25.070 Tres posicions de sanció per haver obstaculitzat Webber en la Q2 (*) i Räikkönen en la Q1 (**)

Williams, de la ‘pole' a la Q1

Demà farà un any que Pastor Maldonado va sortir de la posició preferent gràcies a un temps de 1:22.285. Va ser una pole de rebot, per la penalització a Lewis Hamilton, però és que ahir el veneçolà va ser un segon més lent (1:23.318). Les condicions sempre són variables (ahir entre 34 i 37 graus de temperatura de l'asfalt), però la pole d'ahir (1:20.718) indica que la pista estava més ràpida. Per tant, el pas enrere de l'equip britànic és més que notable i les evolucions que han incorporat al monoplaça no s'han revelat encertades. Fins ara la situació s'havia trampejat, però la comparació directa amb l'èxit d'ara fa un any és dolorosa. Maldonado ja no se n'amaga: “Tot el que hem portat no ha funcionat. Ens cal treballar i no podem donar-nos per vençuts, però serà dur trobar la solució. Estem provant moltes coses i no trobem la manera de millorar. Sembla mentida com estàvem fa un any i com estem avui, però la F-1 és això.” Malgrat tot, costa d'assimilar un retrocés tan espectacular, que permetria fer-se una pregunta tan insòlita com què hauria estat capaç de fer Maldonado ahir amb el monoplaça del 2012.

71.300 espectadors

Les xifres d'assistència al gran premi continuen la línia positiva que va començar dijous. Ahir 71.300 espectadors van passar pels torns d'accés al circuit. Són 9.100 més que ara fa tot just un any i no queden lluny dels 78.130 de la cursa del 2011, quan l'afluència d'aficionats va tocar fons. Amb aquestes dades es confirma que avui hi haurà al circuit entre 90.000 i 100.000 aficionats, una quantitat de gent que deixaria el gran premi amb la viabilitat molt ben encarrilada.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.